گروه های چریکی وابسته به رژیم ایران در سوریه، زور بازو نشان داده، اسرائیل را به انتقام تهدید کردند

در واکنش به یک حمله هوایی در سوریه، که به اسرائیل نسبت داده شد، گروه های چریکی مزدور حکومت ایران تهدید کردند که از اسرائیل به سختی انتقام خواهند گرفت.

در حمله ای که علیه یک قرارگاه نظامی سوری انجام گرفت و به اسرائیل نسبت داده شد، شماری از نیروهای مزدور حکومت ایران نیز کشته یا زخمی شدند و اکنون گروه های ترور وابسته به رژیم زبان به تهدید علیه اسرائیل گشوده اند – و این در حالی که رژیم ایران همچنان به سکوت ادامه می دهد و همچنان ادعا میکند که نیروی نظامی ایرانی به صورت فعال در سوریه حضور ندارد و آنهایی که هستند جنبه “مشاور نظامی” دارند.

در ظرف یک هفته اخیر، دو حمله هوایی به همان نقاطی که در نزدیکی شهر باستانی “پالمیرا” علیه هدف های نظامی انجام گرفت، به گفته ارتش سوریه، یک تن از سربازان آن کشته شد.

در حمله پیشین که آن هم به اسرائیل نسبت داده شد، ارتش سوریه اعلام کرد که شش سرباز در ناحیه شهر حمص زخمی شده اند. سوریه طبق معمول ادعا کرد که اکثر موشک های اسرائیلی را پیش از آن که به هدف اصابت کند، نابود کرده است. ارتش روسیه نیز اعلام کرد که سامانه پدافندی ساخت آن کشور توانسته است هشت موشک اسرائیلی را در هوا نابود کند.

در مورد هر دو حمله، گفته شد ه جنگنده های اسرائیلی، از نقطه ای در خاک اردن به حمله موشکی دست زده اند که در تقاطع مرزهای عراق و سوریه قرار دارد.

در گذشته، حملاتی که به اسرائیل نسبت داده می شد، از قراز خاک لبنان صورت می گرفت، ولی به دنبال تقویت پدافند هوایی سوریه، اکنون نیروی هوایی اسرائیل حمله را از جهت مقابل، یعنی از شرق به غرب انجام می دهد.

اکنون معلوم نیست که گروه های مزدور رژیم ایران، مستقر در سوریه، با چه پشتوانه ای تهدید می کنند که سخت از اسرائیل انتقام خواهند گرفت. سپاه قدس در سال های اخیر معمولا نسبت به این گونه حملات هوایی که به اسرائیل نسبت داده شده، سکوت کرده است.