گزارش های اطلاعاتی: رژیم ایران در حال احداث یک کارخانه موشک های جنگی در سوریه است

تصاویر هوایی که با ماهواره گرفته شده و نشان می دهد کچکارخانه موشک سازی در دست احداث در سوریه (چپ) تا چه حد به کارخانه ای که در ایران موشک تولید می کند، شباهت دارد

حکومت اسلامی ایران دوباره به برپایی کارخانه ای در داخل سوریه پرداخته که قرار است موشک های زمین به زمین تولید کند. عکس های ماهواره ای این تاسیسات، امروز (آدینه) توسط منابع اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار گرفت. اسرائیل پیشتر هشدار داده بود که رژیم ایران در تلاش برای برپایی کارخانه های تولید موشک در سوریه و لبنان است و تاکید کرده بود که در برابر چنین وضع خطرناکی بیکار نخواهد نشست.

آگاهان امور می گویند که رژیم ایران بیم دارد که بالاخره ناچار به بیرون بردن عوامل نظامی خود در سوریه گردد و راه رساندن اسلحه به حزب الله لبنان نیز از طریق سوریه قطع شود. از این رو، رژیم در یک سال اخیر تلاش می کند با برپایی کارخانه تولید موشک، مشکلات رساندن اسلحه از داخل ایران را جبران کند.

حکومت اسلامی ایران در این هفته وزیر دفاع خود را به دمشق فرستاد، تا امضای یک توافق همکاری های نظامی بین ایران و سوریه را نهایی سازد و قرارداد آن امضا شود.

تصاویر ماهواره ای که امروز در اختیار رسانه های همگانی جهان قرار گرفت، نشان می دهد که تاسیسات در دست ساختمان در سوریه، عینا شبیه همان تاسیساتی که برای تولید موشک های زمین به زمین، در داخل ایران مشغول به کار است.

در تصاویر ماهواره ای همچنین دیده می شود که برای حفاظت از این تاسیسات، سامانه ضد موشکی اس -۴۰۰ در نزدیکی آن مستقر گردیده است. دولت سوریه و حکومت اسلامی ایران هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

اسرائیل در گذشته بارهای گفته است که برپایی کارخانه های موشک سازی در سوریه و لبنان را تحمل نخواهد کرد. اسرائیل در سال های اخیر با بیش از یکصد پرواز جنگی، بسیاری از تاسیسات نظامی ایران در سوریه را ویران کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دو روز پیش گفت: اگر کسی در صدد آسیب رسانی به اسرائیل برآید، خودش آسیب خواهد دید. نتانیاهو افزوده گفت: «آن کس که بخواهد اسرائیل را نابود کند، خودش نابود خواهد شد».

وزیر دفاع اویگدور لیبرمن که روز گذشته (پنجشنبه) دوباره به بازدید از بلندی های گولان پرداخت و میزان استقرار نیروهای اسرائیل در خط مرزی با سوریه را مورد بررسی قرار داد، با اشاره به گفتگوهایی که قرار است بین ایران، روسیه و ترکیه پیرامون آینده سوریه برگزار شود، گفت: «این گونه توافق ها برای ما تعهدی ایجاد نمی کند و تنها تعهد اسرائیل به حفظ امنیت خویش است و ما این وظیفه را بدون توجه به توافق هایی که دیگران به آن رسیده اند، انجام خواهیم داد.