در یک تعرض جنایتکارانه در شهر نیس فرانسه، یک اسلامگرای تروریست سر یک تن را جدا کرد و دو نفر دیگر را نیز کشت

   به روز شده  
در حالی که هنوز زخم‌های اجتماعی سربریدن دبیر تاریخ در حومه پاریس التیام نیافته، فرانسه امروز دوباره شاهد جنایت دیگری بود. پیش از ظهر امروز پنجشنبه، یک مهاجم اسلامگرا، گلوی خادم کلیسای نوتردام شهر نیس فرانسه را برید و دو تن دیگر را نیز با چاقو کشت. یکی از این دو قربانی، بانوی سالخورده ای بود که برای نیایش به کلیسا آمده بود و قاتل، سر او را از بدن جدا کرد. در یک هفته اخیر این دومین بار است که تعصب گرایان اسلامی، فردی را سر می برند و به شیوه داعش آن ها را به قتل می رسانند.

این جنایت در شهر نیس در جنوب فرانسه رخ داد و  یکی از سه تن قربانیان آن زن بود. کریستیان استروزی، شهردار نیس، در حساب توییتری خود، حمله را «تروریستی» توصیف کرد.

در ساعات شامگاهی پنجشنبه به وقت اروپا، اعلام شد که مهاجم تروریست، یک پناهجوی ۲۱ ساله تونسی به نام ابراهیم عیساوی است که در ماه سپتامبر امسال ابتدا با قایق مهاجران غیرقانونی از تونس به جزیره لامپدوسا در ایتالیا رفته و پس از طی دوران احتیاطی قرنطینه به خاطر کرونا، آزاد می شود و پس از ترک خاک ایتالیا، به فرانسه می رود و سه انسان بی گناه را سلاخی می‌کند.
این تروریست اسلامگرا، توسط پلیس فرانسه به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده است. حال او وخیم گزارش می شود.

به دنبال وقوع این جنایت هولناک، وزیر کشور فرانسه، جلسه بحران تشکیل داده و از همه مردم خواست که از نزدیک شدن به محل وقوع حادثه خودداری کنند.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، در محل وقوع حادثه در شهر نیس حضور یافت و ضمن توصیف این جنایت به عنوان «حمله تروریستی اسلام‌گرایان»، گفت که فرانسه در دفاع از ارزش‌های خود هرگز تسلیم ترور نخواهد شد.

این حمله تازه در حالی رخ می‌دهد که فرانسه هنوز با تبعات مرگ یک معلم تاریخ به دست یک مهاجم مسلمان چچنی‌تبار در حومه شهر پاریس دست به گریبان است. ساموئل پتی، معلم ۴۷ ساله تاریخ، چند روز پس از نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام، خارج از مدرسه توسط یک مهاجم ۱۸ ساله چچنی‌تبار به نام «عبدالله انزروف» سر بریده شد. پس از این قتل فجیع، فرانسه یک مسجد در محدوده «پانتن» واقع در حومه شمال شرق پاریس را برای شش ماه تعطیل کرد و رئیس ‌جمهور فرانسه بر «لزوم دفاع از ارزش‌های سکولار در مقابل اسلام افراطی و کنترل بیشتر بر بودجه خارجی مساجد» تاکید کرد.