یک هفته نبرد در اوکراین: برگردان فارسی پرسش و پاسخ با روزنامه نگار اسرائیلی در رسانه ملی اسرائیل 

چرا کاروان نظامی روسیه که از طریق تصاویر ماهواره ای رصد می شوند را بمباران نمی کنید؟
در این مرحله نمی توان دریافت که چرا تلاشی برای آسیب رساندن و بمباران  کاروان نظامی روسیه صورت نمی گیرد. ممکن است اوکراینی ها از واکنش بسیار تند روسیه به بمباران کاروان نظامی شان بترسند و ممکن است چیزی را بدانند که ما نمی دانیم. آنها همچنین ممکن است ترجیح دهند تلاش های دفاعی خود را در جای دیگری صرف کنند.

آیا روسیه تهدید به استفاده از “نیروهای هسته ای” کرده است؟
این ترس در غرب در پی دستور چند روز پیش پوتین به وجود آمد. نقل قول دقیق از یک آماده باش هسته ای صحبت نمی کند، بلکه از «نیروهای بازدارنده ویژه» روسیه صحبت می کند. نکته اینجاست که در این پازل ها نیروهایی هستند که تسلیحات هسته ای روسیه را برعهده دارند و در غرب از آن به تهدید هسته ای تعبیر کرده اند. همچنین برخی مانورها توسط زیردریایی های روسی وجود داشت که باعث ایجاد نگرانی در مورد حمله هسته ای شد. در هر صورت، نمایش قدرت پوتین و تلاش برای ایجاد بازدارندگی در غرب وجود دارد.

روسیه تاکنون چه دستاوردهایی داشته است؟
تا به امروز روس ها هنوز موفق به فتح هیچ شهر بزرگی در اوکراین نشده اند، اما آنها در اطراف شهرهای بزرگ بسیاری هستند. به نظر می‌رسد روس‌ها متوجه شده‌اند که روشی که تاکنون انجام داده‌اند – با ورود زمینی – واقعاً کارساز نیست زیرا مقاومت بسیار زیادی وجود دارد. به همین دلیل است که در روزهای اخیر شاهد گلوله باران های هوایی بسیار بیشتر و تصاویر خشن از تخریب هستیم.

شانس اوکراین برای برنده شدن چقدر است؟
سوال این است که پیروزی را چگونه تعریف می کنید؟ عقب نشینی روس ها؟ بازگشت به اوکراین شبه جزیره کریمه و استان دونباس؟ وزیر خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گفت که این واقعیت که روس‌ها بدون قید و شرط در بلاروس به گفت‌وگوهایی دست یافته‌اند، خود یک پیروزی است. واضح است که از نظر  قدرت روسیه قوی تر از اوکراین است. غرب به اوکراین تسلیحات می‌فرستد، اما واضح است که این برای مقابله با روسیه کافی نیست. طبق آنچه در حال حاضر می بینیم، اوکراینی ها می توانند از بیشتر شهرهای خود دفاع کنند، اما با گذشت زمان، روس ها از نیروی بیشتری استفاده خواهند کرد.