یک گزارش پژوهشی در آمریکا: «اسرائیل از نظر توان نظامی و قدرت اقتصادی، نهمین کشور جهان است»

یک مرکز پژوهشی در ایالات متحده در پایان بررسی های خود اعلام می کند که اسرائیل از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی یکی از نیرومندترین کشورهای جهان است، و این در حالی که اسرائیل از نظر وسعت خاک و همچنین شمار شهروندان، یکی از کوچکترین کشورهای جهان محسوب می شود.

این کانون پژوهشی که “آخبار آمریکا و جهان” نام دارد، کشورهای جهان را از سه نظر مورد ارزیابی قرار داده که نخستین آن قدرت نظامی و دومی قدرت اقتصادی می باشد. عامل سوم، میزان تاثیرگذاری بر رویدادهای جهانی تعیین شده است.

در گزارش این نهاد آمده است که از نظر سه معیار تعیین شده، اسرائیل در بین کشورهای قدرتمند جهان مقام هشتم را دارا می باشد که یکی از مقام های اول محسوب می شود.

در این گزارش آمده است که گرچه فقط هفتاد سال از استقلال دوباره اسرائیل می گذرد و این کشور از نظر جمعیت و مساحت کوچک است، ولی هشتمین قدرت جهانی محسوب می شود و ده ها کشور جهان را از این نظر پشت سر می گذارد.

مساحت اسرائیل یک هشتادم خاک ایران است و جمعیت آن هشت میلیون و پانصد هزار نفر می باشد که شش میلیون نفر آن ها یهودی هستند.

اسرائیل نه تنها یکی از قوی ترین ارتش های دنیا را دارد، و دارای یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان می باشد، بلکه از نظر تکنولوژی و پزشکی و علمی، جزو بهترین های جهان محسوب می شود.