برایان هوک گفت: حکومت اسلامی یا دچار ورشکستگی کامل اقتصادی می‌شود یا از قواعد جامعه جهانی تبعیت می‌کند

برایان هوک مسول ویژه رسیدگی به امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا

برایان هوک مسول ویژه رسیدگی به امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با موسسه هاتسون گسترش سلاح های موشکی جمهوری اسلامی را مورد بحث قرارداد.

روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر موسسه هاتسون میزبان گفتگو با برایان هوک بود.

برایان هوک  که اخیراً به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا انتخاب شده و گروه اقدام ایران را رهبری می‌کند در این جلسه شرکت نمود.

این گفتگو با موضوع گسترش سلاح های موشکی جمهوری اسلامی و نقش ایالات متحده برای متوقف کردن و کاهش اثرات آن تمرکزداشت.

یکی از مسائلی که آقای برایان هوک در این جلسه مورد بحث قرار داد فعالیت های نظامی و خرابکارانه جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه بود.

آقای برایان هوک  در این سخنرانی گفت که حکومت اسلامی یا دچار ورشکستگی کامل اقتصادی می‌شود یا از قواعد جامعه بین‌الملل تبعیت می‌کند.

رئیس «کارگروه اقدام ایران» روز چهارشنبه ۲۸ شهریور در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ایالات متحده به دنبال دستیابی به پیمانی با ایران است که هم فعالیت‌های هسته‌ای و هم برنامه موشکی را در بر گیرد.

برایان هوک که در موسسه هادسون سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: «ما امیدواریم که با ایران به توافق برسیم، و آن شبیه توافق شخصی میان دو دولت نیست که در گذشته وجود داشت، بلکه به دنبال امضای یک پیمان هستیم».

برای اینکه توافقی در آمریکا به «پیمان» تبدیل شود، باید از تصویب کنگره بگذرد.

نماینده ویژه آمریکا تاکید کرد که به رغم اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری، و مایک پمپئو، وزیر خارجه، برای دیدار با رهبران ایران، آنها علاقه‌ای به مذاکره نشان نداده‌اند.

آقای هوک گفت: «آیت‌الله (خامنه ای)، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه (ایران) همگی اشاره کردند که علاقه‌ای به مذاکره ندارند».

وی افزود: «ما به این واکنش احترام می‌گذاریم هرچند که برنامه‌های ما را تغییر نمی‌دهد. ما یک رژیم تحریم داریم که در حال اجراست، اقدامات قوی‌تری هم در راه است».

یک دیدگاه

  1. آمریکا نباید اسرائیل و۹۹ درصد مردم مخالف سوریه را تنها بکذارد و باید حضور نیروهای ایران و متحدین افغانی و پاکستانی و عراقی و لبنانی را بادقت توجه کند و به حضور نیروهای روسیه مثل جریان یوگسلاوی اصلا توجهی نداشته باشد و فکر کند اصلا آنها نخودی هستند و با استفاده از یک نیروهای اطلاعاتی موازی اوپوزوسیون سوریه و با کمک اسرائیل و فرانسه به نیروهای ایرانی بیرحمانه حمله کند و اگر هم تلفاتی به نیروهای روسیه به دلیل اشتباهی و یا تداخل با نیروهای ایرانی حتی به تعداد زیاد هم به وقوع پیوست از آنها نترسد و فقط مثل اسرائیل عذرخواهی کند و بهانه هم بیاورد که اصلا چرا شما به اینجا که نا امن است آمدید ترامپ باید جیمز متیس و جف سشن را که با وی همراه نیستند را هرچه سریعتر اخراج کند. باید مواظب کره شمالی و کره جنوبی هم باشد که قضیه اش مثل اتحاد آلمان شرقی و غربی و ظهور شخصی چون مرکل کمونیست چسبیده به روسیه نشود که آلمان را دربست تحت اختیار و تحت الحمایه روسیه و زیر نفوذ روسیه قرار داده است باید بیکار نباشد و حتی در آلمان و با کمک لهستان مثل جناح راست وحتی دست راستیهای آلمان مردم اوپوزوسیون آلمان را همچون جنبش همبستگی لهستان مورد حمایت قرار داده آنها را نسبت به بی توجهی مرکل به خطرات امنیتی و وابستگی اقتصادی اش به روسیه و اعتراضات علیه قرارداد های مرکل با روسیه و بی عملی مرکل نسبت به اقدامات نظامی و امنیتی وخصمانه پوتین در اکراین و اشغال کریمه و در اروپای شرقی برانگیزند. استمداد امنیتی رئیس جمهورمحترم لهستان برای برپاکردن پایگاهی به نام پرزیدنت ترامپ را در لهستان را جدی بگیرد و به هیچ وجه کوتاهی نکند و حتی در اکراین نیز پایگاه بزند آمریکا باید تکلیف میلوسویچ دیکتاتور روسیه سفید را که با گذشت بیش از ۳۰ سال از فروپاشی شوروی هنوز منشا فتنه انگیزی امنیتی در اروپای شرقی از جمله دلایل اشغال کریمه وتشویق حضورنیروهای روسیه در خاومیانه است و حتی سوریه است را با کمک لهستان هرچه سریعتر روشن کند. ارادتمند علی پرهام

Comments are closed.