اقتصاد دان: سه سال پیش پنج میلیون نفر زیر خط فقر بودند. کارشناسان: بی تردید، امروز سه برابر است

 

دکتر حسین راغفر اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا در یک سخنرانی گفت: طبق آمار سه سال پیش، بیش از پنج میلیون نفر از مردم ایران گرسنه بوده اند و زیر خط فقر می زیستند. کارشناسان ارزیابی می کنند که در این سه سال ممکن است شمار گرسنگان در ایران سه برابر شده باشد و حدود پانزده میلیون از مردم قادر نباشند شکم خود و فرزندان خویش را سیر کنند.

دکتر حسین راغفر در توضیح آماری که ارائه داده بود، گفت : بر اساس اخرین آماری که سه سال پیش  منتشر شده ۷ درصد جمعیت کشور گرسنه اند یعنی چیزی برای خوردن ندارند واین رقم کوچکی نیست و شوربختانه وضعیت فقر کشور نسبت به سال گذشته بدتر شده است

وی گفت : یکی از تهدیداتی که ثبات سیاسی و اجتماعی جامعه را تهدید می کند اختلافات طبقاتی ست .جامعه ای که در آن ندارها و فقرا بیشتر از دارها  و ثروتمندها باشند با مشکل امنیتی  اجتماعی مواجه خواهد شد.

دکتر حسین راغفر افزود: بر اساس اخرین آماری که سه سال پیش  منتشر شده  یعنی بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت کشور گرسنه اند یعنی  چیزی برای خوردن ندارند واین رقم کوچکی نیست و شوربختانه وضعیت فقر کشور روز به روز نسبت به سال گذشته بدتر شده است

وی گفت: یکی از تهدیداتی که ثبات سیاسی و اجتماعی جامعه را تهدید می کند اختلافات طبقاتی ست .جامعه ای که در آن ندارها و فقرا بیشتر از دارها  و ثروتمندها باشند با مشکل امنیتی  اجتماعی مواجه خواهد شد.

کشور ایران بیش از ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد .که از این میزان بیش از ۱۰ میلیون نفر  در گرسنگی به سر می‌برند.

در ادامه ثروت بیکران مقامات حکومتی و خانواده هایشان در ایران  و هم چنین هزینه‌های دهها میلیارد دلاری جنگ و کشتار در سوریه برای سرپانگهداشتن بشار اسد در  سوریه و حوثی‌های یمن و شبه نظامیان حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی در عراق و طالبان در افغانستان و کشورهای دیگر در خاورمیانه و افریقا  بیش از ۷ درصد مردم ایران گرسنه اند .

در طول این سال ها تنها نتیجه‌ای که از این همه چپاول و به هدر دادن منابع ثروت ملی ایران  بدست می آید فقط گوشه بسیار کوچکی از وضعیت نابسامان و انفجاری اقتصادی جامعه ایران است که زباله گردی و زباله جمع کنی و کارتن خوابی و گور خوابی و دیوار خوابی و ماشین خوابی  مردم ایران همه محصول بلافصل آن است.