امروز حتی کیهان تهران نیز باور ندارد که دولت رئیسی بتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران را برطرف سازد

ارزیابی روزنامه کیهان تهران که نوشته است گرانی کالا و تورم مالی چیزی نیست که به همین زودی ها متوقف شود، در تهران واکنش گسترده ای داشت و نشان دیگری از بحران شدید اقتصادی و پولی در ایران بود.

کیهان تهران در ارزیابی روز گذشته خود نوشته بود که انتظار ار متوقف ساختن گرانی و تورم یک انتظار بیهوده است زیرا در شرایط کنونی، تا هنگامی که درآمد ارز خارجی ایران بیشتر نشود، نمی توان انتظار بهبود داشت.

در برخی رسانه ها امروز (دوشنبه) آمده است که این ارزیابی روزنامه بیانگر دیدگاه های خامنه ای، دولت ابراهیم رئیسی را به دروغ پردازی و دادن وعده های دروغین به مردم متهم می سازد و عملا اعتراف می کند که امکان رسیدن به چنین هدفی وجود ندارد.

در آخرین آماری که انتشار یافته آمده است که مردم ایران هر روز فقیرتر می شوند و کمبود ارز خارجی به آن شدتی رسیده که اکنون دولت می خواهد اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای خرید دارو را حذف کند.یعنی، امروز دیگر صحبت از سفره غذای مردم نیست که هر روز کوچکتر می شود، بلکه سلامت بیمارانی مطرح است که شش برابر شدن نرخ دارو آن ها را وحشت زده ساخته و به صراحت می گویند که قدرت خرید داروهای لازم را ندارند و باید آماده مرگ باشند.

روزنامه آفتاب یزد، در واکشن امروز خود نوشت که انتقادهای گزنده پیشین رئیسی از کارکرد دولت روحانی، یک ترفند تبلیغاتی بود، زیرا خودشان هم می دانند که در شرایط کنونی و با ادامه تحریم های اقتصادی از جانب ایالات متحده، هیچ احتمال و امکانی برای بهبود وضع اقتصادی ایران وجود ندارد.

روزنامه آفتاب یزد به صراحت نوشت که در کنار تحریم های آمریکایی که خزانۀ رژیم را تهی کرده، فساد مالی گسترده، قوز بالای قوز شده و اقتصاد ملی را فلج کرده است.

همین دیروز بود که رئیس بخش مبارزه با تخلفات مالی در پلیس اعلام کرد که میزان تخلفات اقتصادی و فساد مالی در ایران در هفته ماه گذشته سه برابر شده است. این آمار، که حتی ممکن است بسیار کمتر از ارقام واقعی باشد، به خوبی نشان می دهد که بسیاری از سردمداران رژیم به شدت نگران سرنگونی حکومت هستند و برای آن که فرصت را از دست ندهند، می کوشند هرچه می توانند بدزدند تا مبادا فردا دیر باشد.

روزنامه “اقتصاد گویا” امروز از قول امان الله قرایی که جامعه شناس است، نوشت: «ساختار بیمار و سیاست زدۀ اقتصاد  و رانت خواری حیاط خلوتی به وجود آورده که  اختلاس کنندگان و رشوه بگیران که اکثرا آقازادگان و یا نزدیکان به قدرت هستند، بتوانند قوانین مبارزه با فساد را دور بزنند.

دکل دزدی ها و اختلاس ها از درآمدهای نفتی ایران می تواند تنها یک نمونه کوچک باشد. ماجرای کمپانی نفتی “کرسنت” که به سرمایه داران اماراتی تعلق دارد و در یک شکایت علیه ایران حکم پرداخت بیش از ششصد میلیون دلار غرامت از جانب دولت ایران دریافت کرده است، به علت دزدی های نجومی افرادی بود که قراردادهای نفتی رژیم را مدیریت می کردند.

نیاز به تذکر نیست که سازمان ها و نهادهای تحت نظر بیت رهبری، آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران و غیره نیز از بزرگترین کانون های فساد مالی حکومت هستند که نمی توان آن ها را درمان کرد.