مقام اسرائیلی تایید کرد که حمله موشکی به هدف های نظامی ایران در سوریه، توسط اسرائیل بوده است

این گسترده ترین حمله هوایی اسرائیل در خاک سوریه بود که به گفته محافل آگاه، شش فروند جنگنده از نوع اف -۱۶ در آن شرکت داشتند

یک مقام نظامی ارشد اسرائیلی گفت که برخلاف قولی که دولت روسیه به اسرائیل داده بود، شماری از نیروهای سپاه قدس در سوریه خود را به مرزهای اسرائیل نزدیک ساخته اند و این در حالی که چند ماه پیش، این تفاهم با ارتش روسیه به دست آمده بود که نگذارند نیروهای وابسته به حکومت ایران، از فاصله هشتاد کیلومتری تا مرز اسرائیل، نزدیک تر شوند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، از قول یک مقام ارشد امور امنیتی اسرائیل، که حاضر نشد نامش برده شود، این مطلب را انتشار داد که حالت نوعی گلۀ از جانب اسرائیل نسبت به روسیه دارد.

این مقام همچنین گزارش های روز گذشته را دایر بر این که در حمله موشکی شماری از سرکردگان حزب الله نیز که قصد داشتند با هواپیما به ایران پرواز کنند، کشته شده اند، درست نیست.

به دنبال انتشار این خبر بود که در برخی شبکه های اجتماعی فارسی زبان ادعا شد که قاسم سلیمانی در جریان این حمله اسرائیل کشته و یا حداقل آن که به شدت زخمی شده است. انتشار چنین شایعه ای از جانب هیچ منبع قابل اطمینان خبری مورد تایید قرار نگرفته بود.

این مقام تایید کرد که حمله موشکی توسط نیروی هوایی اسرائیل انجام شده است. اسرائیل روز گذشته نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده بود.

برخلاف گزارش های دیروز، مقام ارشد امنیتی اسرائیل به خبرنگاران گفت اماکنی که مورد حمله موشکی قرار گرفته چند انبار اسلحه  بوده که رژیم ایران قصد داشته برای حزب الله لبنان بفرستد.

به گفته آگاهان، دولت روسیه از این حمله اسرائیل ابراز ناخرسندی عمیق کرده است. در دو ماهی که از سقوط هواپیمای نظامی روسی، در اثر اصابت موشک ارتش سوریه، می گذرد، این گسترده ترین حمله هوایی اسرائیل در خاک سوریه بود که به گفته محافل آگاه، شش فروند جنگنده از نوع اف -۱۶ در آن شرکت داشتند.

در واکنش به این خبر که سامانه پدافند ضد هوایی اس -۳۰۰ یا اس -۴۰۰ که روسیه اخیرا به سوریه فرستاده، علیه هواپیماهای اسرائیلی به کار انداخته نشد، مقامات نظامی روسیه می گویند که نیازی به این کار نبود، زیرا سیستم ضد هوایی سوریه بسیار خوب عمل کرد.

روسیه همچنین ادعا می کند که حملات موشکی نیروی هوایی اسرائیل که نقطه هایی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق هدف قرار داد، هواپیماهای مسافربری را به خطر انداخته بود. ولی محافل نظامی اسرائیل این ادعا را نادرست می دانند و آن را رد می کنند. به گفته مقامات روسی، در لحظه حمله اسرائیل یک هواپیمای سوری و همچنین یک هواپیمای لبنانی، خود را برای فرود آمدن در فرودگاه های دمشق و بیروت آماده می کرده اند.

مقام اسرائیلی گفت که شلیک های ناشیانه پدافند ضد هوایی سوریه علیه جنگنده های اسرائیلی بود که هواپیماهای مسافری را به خطر انداخت.

یک دیدگاه

  1. دست اسراییل درد نکند، کمک کنید که ما از چنگال آخوندها ودزدان نجات پیدا کنیم ، نتانیاهو إبر مرد است

Comments are closed.