دو تصویر از دو رهبر؛ ناهید فرهاد

تصویر اول از کاخ سفید و پرزیدنت ترامپ است که با رای مردم انتخاب شده و هیچگونه ادعائی مبنی بر ربانی و ربوبی بودن ندارد:

کاخ سفید این هفته اعلام کرد پرزیدنت ترامپ دستمزد سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ خود به مبلغ ۱۰۰هزار دلار را به یک موسسه تحقیقات درباره “الکلیسم” اهدا می‌کند. پرزیدنت ترامپ که در کارزار تبلیغاتی خود وعده داده بود از دستمزد خود بابت شغل “رئیس حمهوری ایالات متحده آمریکا” به مبلغ سالانه ۴۰۰۰۰۰ دلار صرف‌نظر خواهد کرد، تا امروز بر این عهد وفادار مانده و هر سه ماه چک دستمزدش را به یک نهاد یا ارگان اهدا کرده است.

در ایالات متحده، حقوق فردی که رئیس جمهور این کشور می‌شود سالانه مبلغ ۴۰۰۰۰۰ دلار است که طی ۴ فقره چک ۱۰۰۰۰۰ دلاری در پایان هر فصل به رئیس جمهور پرداخت می شود. ترامپ همانطور که در کارزار انتخاباتی‌اش وعده کرده بود، بابت شعل ریاست جمهوری پولی دریافت نمی‌کند. از روزی که وارد کاخ سفید شده است تا به امروز، همه دست‌مزدش را صرف امور خیریه و پشتیبانی از نهادهای مختلف مانند “اداره ملی پارک‌ها” ، “وزارت آموزش” ، “وزارت ترابری” ، “وزارت سلامت” ، “وزارت امور سربازان” و “موسسه تحقیقات درباره الکلیسم” کرده است.

تصویر دوم از بیت رهبری و علی خامنه‌ای که خود را رهبر مسلمانان جهان و حکومت‌ش را حامی مستضعفان و با سرمنشا ربانی و ربوبی میداند:

هیچکس طی ۳۸ سال گذشته نمی‌داند که حقوق و دستمزد رهبر ایران (چه آیت‌الله خمینی و چه خامنه‌ای) چه میزان است؟ از کجا تامین میشود؟ در چه بازه‌های زمانی پرداخت می شود؟

بعلاوه آیت‌الله خامنه‌ای دستکم ۱۰ نهاد و سازمان و موسسه معاف از مالیات را نیز در اختیار دارد و نکته تاسف بار این است که این نهادها و سازمان‌ها به دستور خود او از مالیات دادن معاف شده‌اند. به موجب بند (۱) قانون٬ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری از شمول پرداخت مالیات‌های موضوع قانون مالیات‌های مستقیم، خارج گردیده‌اند!!

اسامی بنیادها و نهادهایی که براساس نظر رهبر جمهوری اسلامی مشمول بند فوق بوده و به سازمان امور مالیاتی و به مراجع ذی‌ربط برای رعایت مفاد قانون درباره ان‌ها ابلاغ شده است عبازتند از:

۱- بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی

۲- کمیته امداد امام خمینی

۳- سازمان تبلیغات اسلامی

۴- دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

۵- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۶- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی

۷- ستاد اجرایی فرمان امام خمینی

۸- مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

۹- موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی

۱۰- جامعه المصطفی العالمیه

کارشناسان امور اقتصادی میزان فرار مالیاتی این نهادها و شخص رهبر را بیش از ۴۰% از بدنه اقتصاد ایران تخمین می‌زنند. این میزان فرار مالیاتی منجر به فساد عظیمی می‌شود که امروز همه هموطنان ما در داخل کشور با گوشت و پوست خود آن‌را لمس می کنند.

بعلاوه پول فراوان و معاف از پرداخت مالیات که در یک گردش مالی غیرشفاف در دست عده معدودی در چرخش است به بازتولید استبداد می‌انجامد.

پول مامردم صرف سرکوب خودمان می‌شود. این رقت بار ترین اتفاقی است که امکان دارد برای کسی یا ملتی پیش بیاید. این‌که پول آن فرد یا آن ملت را بگیرند، مالیاتش را به همان ملت بازنگردانند و صرف امور جاری و ساخت زیرساخت‌ها نکنند. فساد و بی‌عدالتی و شکاف طبقاتی ایجاد کنند٬ و بدتر از همه با همان پول وسایل و ادوات و تجهیزات سرکوب٬ ارعاب و ترور بخرند و دستمزد نیروهای سرکوب‌گر و یگان‌های ضد شورش و نیروهای سپاه و بسیح را بدهند.

براستی باید پرسید کارنامه مالی پرزیدنت ترامپ که آیت‌الله خامنه‌ای هربار او را با الفاظ و صفتهای نامناسب مورد اشاره قرار می‌دهد، روشن‌تر است یا کارنامه مالی ولی‌امر مسلمین جهان و نماینده خدا بر روی زمین؟

طبق برآوردها، علی خامنه‌ای یک امپراطوری مالی به ارزش ۹۵ میلیارد دلار را در ید اختیار دارد.

انتخاب شده از کانال تلگرامی جریان سوم

@thirdfrontier