تحلیلگر اسرائیلی: برگزاری کنفرانس ورشو، نشان تحول در سیاست راهبردی آمریکا علیه رژیم ایران است

با نزدیک شدن موعد برگزاری کنفرانس ورشو که قرار است به بررسی اوضاع در ایران بپردازد، یک تحلیلگر اسرائیلی آن را فرصتی برای نشان دادن قدرت سیاسی ایالات متحده علیه رژیم در ایران دانست.

این تحلیلگر به نام عودد گرانوت نوشت که برگزاری کنفرانس ورشو مرحله تازه ای در سیاست راهبردی پرزیدنت ترامپ می باشد.

در این گزارش تحلیلی آمده است که هدف ایالات متحده از برگزاری کنفرانس ورشو آن است که خطرات رژیم ایران نسبت به صلح و امنیت در منطقه و جهان را برای همه کشورهای شرکت کننده آشکار سازد و از آن ها بخواهد که برای رویارویی با آن دست اتحاد به یکدیگر بدهند و آمریکا را در این مبارزه یاری بخشند.

ایالات متحده همچنین می خواهد کشورهای جهان را از همکاری با رژیم ایران به هدف دور زدن تحریم های اقتصادی منع کند. این تلاش در حالی صورت می گیرد که کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته اند نسخه ای بیابند که اثر تحریم های آمریکایی را خنثی کند تا ممالکی چون آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا بتوانند همچنان به داد و ستد با رژیم ایران ادامه دهند.

در هفته های اخیر حکومت ایران و عوامل تحت فرمان آن در کشورهای خارجی، با دست زدن به یک کارزار تبلیغاتی گسترده، ادعا کرده بودند که آمریکا یک جنگ گسترده را علیه ایران تدارک می بیند و به همین منظور کنفرانس ورشو را برگزار می کند.

ولی آشنایان به امور ایران می گویند که ادعا کاملا بی مورد است و ایالات متحده، هدف های سیاسی و اقتصادی را از برگزاری این همایش دنبال می کند. رژیم ایران امیدوار بود که اگر چنین تداعی کند که وطن در خطر است، می تواند از حمایت میهن پرستان ایرانی برخوردار شود. ولی این ترفند کارآمد نبوده است.

منابع خبری رادیو پیام اسرائیل می گویند که ده ها گروه سیاسی ایرانی در برون مرز، قصد دارند در روزهای برگزاری کنفرانس، به ورشو آمده و به تظاهرات علیه رژیم بپردازند.

ایالات متحده برای برگزاری این کنفرانس اهمیت ویژه ای قائل است و برای این منظور معاون رئیس جمهوری، مایک پِنس، و همچنین وزیر خارجه مایک پمپئو را به ورشو می فرستد.