دونده ایرانی، عارف سرایی با اهتزاز پرچم های اسرائیل و ایران، در ماراتون بزرگ تل آویو شرکت کرد

شمار شرکت کنندگان در مارتون تل آویو آنقدر زیاد بود که شرکت کنندگان، دو خود را از چندین نقطه آغاز کردند و بسیاری از خیابان های این بزرگترین شهر اسرائیل مدت چندین ساعت بسته بود

یکی از بزرگترین مسابقات دو ماراتون در اسرائیل، از ساعات اولیه بامداد در تل آویو، در مرکز کشور آغاز شده و در ساعات بعدازظهر به پایان می رسد. این مارتوان با شرکت بیش از چهل هزار دونده، از ده ها کشور جهان آغاز شد که یکی از آنان دونده معروف ایرانی، عارف سرایی است که تا کنون در مسابقات ماراتون در یازده کشور جهان شرکت کرده است.

عارف دوی امروز خود را در حالی آغاز کرد که دو پرچم ایران و اسرائیل را روی دست گرفته بود و چهره‌های دو زندانی سیاسی در ایران روی تی شرت او نقش بسته بود. عارف به خبرنگاران گفت که به اسرائیل آمده است تا به همگان بگوید که ملت ایران با ملت اسرائیل هیچ خصومتی ندارد و دوستی ملت اسرائیل را می طلبد و آرزوی روزی را دارد که دوستی و همکاری بین دو کشور به گذشته بازگردد.

عارف سرایی لحظاتی پیش از آغاز ماراتون تل آویو، با دو پرچم ایران و اسرائیل که کنجکاوی زیادی برانگیخت

شمار شرکت کنندگان در ماراتون تل آویو آنقدر زیاد بود که شرکت کنندگان، دوی خود را از چندین نقطه آغاز کردند و بسیاری از خیابان های این بزرگترین شهر اسرائیل، مدت چندین ساعت بسته بود.

همکاران رادیو پیام اسرائیل شب گذشته یک مصاحبه با پخش زنده در فیس بوک با آقای عارف سرایی انجام دادند. عارف در این گفتگو، ضمن ابراز دوستی بسیار عمیق با ملت اسرائیل، از زندانیان سیاسی کشور دفاع کرد و ایرانیان را به حمایت از آنان فرا خواند. او همچنین گفت که به یازده کشور جهان سفر داشته و در مسابقات ماراتون شرکت کرده و تنها در دو مکان مورد استقبال گرم قرار گرفته که یکی در لوس آنجلس در کنار شمار کمی از ایرانیان بوده، ولی محبتی را که در اسرائیل نسبت به وی ابراز شده، در هیچ کشور دیگری تجربه نکرده است.

بیش از دو هزار و پانصد نفر از دوندگان امروز، ورزشکارانی بودند که از کشورهای مختلف به اسرائیل آمده اند.

ببینید: گفتگوی رادیو پیام اسرائیل با آقای عارف سرایی

تی شرت دفاع از زندانیان سیاسی ایران، که عارف سرایی امروز با آن در ماراتون تل آویو شرکت کرد، بر تن همکار رادیو پیام اسرائیل، خانم شیرلی شمسیان