دولت آمریکا دستور خروج کارکنان ‘غیر ضروری’ خود را از عراق صادر کرد

دولت آمریکا دستور خروج کارکنان ‘غیر ضروری’ خود را از عراق صادر کرد

وزارت خارجه آمریکا دستور خروج تمام کارکنان “غیر ضروری” دولتی را از عراق صادر کرده است.

سفارت آمریکا در بغداد در یک “هشدار امنیتی” اعلام کرده است که این دستور شامل کارکنان سفارتخانه در بغداد و کنسولگری در اربیل می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه خدمات صدور ویزا در هر دو مرکز به حالت تعلیق در آمده است.

سفارت آمریکا در بغداد همچنین اعلام کرده است که “امکانات محدودی” برای ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکا در عراق دارد.

در دستور وزارت خارجه از کارکنان غیرضروری خواسته شده:

در اولین فرصت عراق را با وسایل نقلیه تجاری ترک کنند
به تاسیسات آمریکا در عراق نزدیک نشوند
رسانه‌های محلی را برای خبرهای تازه دنبال کنند

وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه خود اعلام نکرد که به چه علت دستور خروج کارمندان و مأموران آمریکایی را از عراق  صادر کرده است.

اما هفته گذشته مایک پمپئو به دلیل آنچه که دریافت اطلاعاتی مبنی بر تهدید از جانب حکومت اسلامی ایران اعلام کرد به صورت غیر منتظره و ناگهانی به عراق سفر کرد.

آقای پمپئو به خبرنگاران همراه خود گفته بود که این سفر به علت دریافت اطلاعاتی بوده مبنی بر این که ایران تحرکاتش در منطقه را تشدید کرده است صورت گرفته است.

مایک پمپئو شبانه و تحت تدابیر امنیتی شدید به عراق سفر کرد.

او گفت که هدف از این سفر مطلع کردن مقامات عراقی از “جریان تهدیدات افزایش یافته است که ما دیده ایم.”

وزیر امور خارجه آمریکا درباره تهدیدات نظامی منتسب به حکومت ایران جزئیاتی بیان نکرد اما گفت کشورش درباره “حمله قریب الوقوع” نیروهای تحت امر ایران “اطلاعات مشخصی” داشته است.

با توجه به سخنان هفته گذشته مایک پمپئو در مورد دریافت اطلاعات مشخص در مورد تهدید حکومت ایران نسبت به پایگاه ها و نیروهای آمریکایی در خاک عراق این گونه به نظر می رسد که دستور خروج کارکنان آمریکایی از خاک عراق نیز در راستای همین تهدیدها و احتمال حمله حکومت ایران و یا گروه های نیابتی مورد حمایت رژیم ایران باشد.

این دستور هم‌زمان با افزایش تنش میان ایران و آمریکا و تهدیدها و هشدارهای دو طرف صادر شده است.

3 دیدگاه‌

  1. شاید این صحبت من برای شما بی اهمیت و یا سطحی باشه اما به نظرم کاملا درسته که آمریکایی ها علی رغم قدرتی که دارند اما دچار نوعی حماقت هستند. آمریکا به عراق و افغانستان و سوریه حمله کرد و فقط به دشمنانش افزود در حالیکه اگر قبل از همه اینها به ایران حمله کرده بود همه را با هم به دست آورده بود.

  2. بنده اگر جای پرسنل ارتش آمریکا بودم خودم استعفا میدادم چون پنداری جان آخوند برای سیاستمداران آمریکا از جان سربازان خودش هم عزیز تر است، درود بر اسرائیل که متکی به هیچ کس برای امنیت خودش نیست

  3. اینکه امریکا با تحمل میلیاردها دلار صدام را بیرون و عراق را دودستی تحویل رژیم ایران داد معمائی است که از آن تاریخ تاکنون هنوز نتوانسته ام جوابی برایش بیابم، اگر امریکای ترامپ در این مقطع زمانی با آن همهمه و سروصدا که ناوهایش را به منطقه آورده بنا به دلائلی چون ضعیف شدن موقعیت آقای ترامپ در انتخابات آتی و یا دلائل دیگر از عزم جزم برچیدن رژیم کوتاه بیاید، هم حرف دیروز خامنه ای درست در می آید و هم امریکا مغلوب آخوند شده تا ابد پایدار خواهد ماند.

Comments are closed.