حسن روحانی:به طور اصولی گفتگو را رد نمیکنیم، ولی در شرایط فعلی حاضر با ایالات متحده وارد گفتگو نمی شویم

حسن روحانی:به طور اصولی گفتگو را رد نمیکنیم، ولی در شرایط فعلی حاضر با ایالات متحده وارد گفتگو نمی شویم

حسن روحانی ،در واکنش به اظهارات پرزیدنت ترامپ در رابطه با ایران گفت که رژیم به طور اصولی گفتگو را رد نمیکند، ولی در شرایط فعلی حاضر نیست با ایالات متحده وارد گفتگو شود.

وی ادعا کرد که مشاوران بدی در کاخ سفید واشنگتن، در اطراف رئیس جمهوری گرد آمده اند.

او همچنین از جوانان و مردم ایران خواستار شد از رژیم حمایت کنند و رهبران آن را تنها نگذارند.

روحانی که در همایش با گروه هایی از مردم ایران سخن می گفت ادعا کرد که در دولت او، نه تنها فرار مغزها متوقف شده، بلکه کارشناسانی نیز به کشور باز گشته اند.

سخنان روحانی در مورد این که شرائط کنونی برای گفتگو با آمریکا مساعد نیست، در ارتباط با اظهارات پرزیدنت ترامپ بیان گردید که پیشتر گفته بود ایران هر زمان که اماده باشد، می‌تواند برای مذاکره تماس بگیرد.

رییس جمهور حکومت اسلامی ، در جمع گروهی از دانشجویان، طلبه مدارس دینی و مدرسان مذهبی سخن میگفت، در توضیح اظهارات خود در رد مذاکره با ایالات متحده از جمله گفت: «همه دشمنان ۴۰ سال گذشته ایران در کاخ سفید، علیه ایران جمع شده اند و در بدترین تحریم ها دخالت دارند و در چنین شرایطی، ما گفت و گو با دولت ترامپ را رد میکنیم.»

پرزیدنت ترامپ پیشتر گفته بود : «ایران زمانی که آماده باشد با ما تماس خواهد گرفت. اقتصاد ایران در حال فروپاشی است و این شرایط ،برای مردم ایران  ناراحت کننده است .

ولی خامنه ای در پاسخ گفته بود که “مذاکره با غربی ها “سم” و با “آمریکا سم مضاعف “است .

روحانی در سخنان خود، عملا گفته است که پرزیدنت ترامپ، شرایطی قائل می شود که نمی تواند مورد قبول رژیم ایران قرار گیرد.

خامنه ای نیز گفته بود که آدم عاقل وارد گفتگوهایی نمی شود که از پیش می داند که باید از قدرت و امتیازات خود صرف نظر کند.

هدف بیان شده ایالات متحده، توقف برنامه های اتمی و موشکی رژیم ایران و همچنین پایان گرفتنِ حمایت رژیم از سازمان های ترور و توقف دخالت های جنگی در کشورهای همسایه می باشد.

روحانی در واکنش به افرادی که موافق خروج از توافق هسته ای موسوم به برجام می باشند گفت : «ایستادگی در این زمینه هم کار سختی است و قابل مقایسه با دوران هشت ساله جنگ با عراق نیست». او به اشاره غیرمستقیم به تحریم های شدید اقتصادی از جانب ایالات متحده، یادآور شد که چنین وضعی در دوران جنگ با عراق وجود نداشت، و افزوده گفت: «اکنون کشور در شرایط مساعدی نیست» .

وی دوباره  در دیدار با دانشجویان و جوانان، همانند محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوریش، از آنچه که گفت و گوی تمدن ها نامیده شده سخن گفت و اظهار داشت : گفت وگوی تمدن ها ره آورد فکری و نظری ملت بزرگ ایران است و ما توانستیم در آن دوران ، قطعنامه تعامل و همفکری جهانی و گفت وگوی تمدن‌ها را به دست آوریم .

به گفته آگاهان، خاتمی در دوران ریاست جمهوری از دوستی بین ملت ها سخن گفت، ولی جناح تندرو در حکومت ایران طرح او را کاملا خنثی کرد و پس از کنار رفتن محمد خاتمی، رئیس جمهوری جدید، یعنی احمدی نژاد  ایران را با همه ی دنیا به ستیز کشاند .

حسن روحانی در سخنانش، خود را مدافع جوانان قلمداد کرد و اعلام داشت که توانسته است شماری از دانش آموختگان را به ایران بازگرداند.

او در بخشی از سخنان خود در این زمینه گفت: در مدت  ۲ سال گذشته ، ۱۱۳۰ نفر از تحصیلکرده‌های ایرانی در دانشگاه‌های برتر دنیا ، به کشور بازگشته‌اند.

وی ادعا کرد که فرار مغزها از ایران نه تنها متوقف شده بلکه عده ای از جوانها به ایران بازگشته اند این ادعا زمانی مطرح می شود که فرار مغزها از ایران با شتاب گذشته ادامه دارد و حدود ۶۰ درصد از دانش آموختگان و جوانن ی که مدارج علمی را پیموده اند همچنان بیکار هستند .رژیم ایران با پرداخت حقوق های کلان افرادی که در امور موشکی و اتمی تخصص دارد را از نقاط مختلف جهان به خدمت خود می آورد .

روحانی بار دیگر از قدرت اتحاد  مردم سخن گفت ، و بر اهمیت برخورداری حکومت از ملت  تاکید گذاشت و این در حالیست که نارضایتی در کشور آنقدر گسترش یافته  که رژیم از خیزش های ناگهانی مردم به شدت بیمناک است .

معاون اول رئیس جمهوری ایران نیز در واکنش به سخنان پرزیدنت ترامپ نسبت به رژیم ایران، ادعا کرده گفت : ترامپ متاسفانه اوج ناآشنایی خود با تاریخ ایران را نشان داد.

جهانگیری در حالی به تاریخ و گذشته ی ایران می بالد که حکومت اسلامی همه ی موازین بشری ایرانیان را زیر پا گذاشته و منشور کوروش کبیر را باطل می داند و “خمینی “ادعا کرده بود که همی پادشاهان ایران ظالم بودند و تمدن ایرانی از روز ورود اسلام به سرزمین ایران آغاز می شود .