وزیر خارجه سلطان نشین عمان در سفری غیر منتظره وارد تهران شد

از محتوای دیدار ظریف و بن‌ علوی هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشده است، اما سفر وزیر خارجه عمان، کشوری که  پیش از این هم در اختلافات بین ایران و آمریکا نقش میانجی را ایفا کرده است، نمی‌تواند به اوضاع کنونی بی‌ ارتباط  باشد

یوسف بن علوی، وزیر خارجه سلطان نشین عمان امروز در تهران به گفت و گو با مقامات حکومت ایران ادامه داد. ارزیابی می شود که هدف از این گفتگوها، تلاش برای کاستن از بحران جنگی بین رژیم ایران و ایالات متحده می باشد.

آگاهان سیاسی در تهران درباره هدف این دیدارها گفتند: بدنبال  شدت گرفتن تنش‌ها بین ایران و آمریکا و ابراز نگرانی ها در منطقه، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، که دیروز (دوشنبه ) به طور غیر منتظره ، وارد تهران شد، می کوشد که از شدت بحران بین ایران و ایالات متحده بکاهد و ازبروز جنگ جلوگیری کند .

درباره علت این سفر توضیح رسمی داده نشده است.

سلطان نشین عمان بارها  محل دیدار بین ایران و آمریکا بوده و عمان که در قسمت جنوبی تنگه هرمز قرار دارد همسایه  ایران است و همیشه یک موضع بی طرفانه با ایران و همه ی کشورها ی دنیا داشته است .

سلطان عمان پیشتر، پذیرای کشور اسرائیل بود و در این دیدار در باره امور منطقه ای با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو گفت و گوهای مهمی به عمل آورد .

از محتوای دیدار ظریف و بن‌ علوی هنوز اطلاعات بیشتری منتشر نشده است، اما سفر وزیر خارجه عمان، کشوری که  پیش از این هم در اختلافات بین ایران و آمریکا نقش میانجی را ایفا کرده است، نمی‌تواند به اوضاع کنونی بی‌ربط  باشد.

عمان پیشتر در جریان مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا نقش میانجی داشته است .

با بالا گرفتن تنش بین ایران و آمریکا، در روزهای گذشته، کشورهای عراق ،کویت و سوئیس  تلاش بر کاهش این تنش ها داشته و میانجیگر بین ایران و آمریکا هستند .

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز،خواستار مذاکره و  پرهیز از رویارویی نظامی بین دو کشور ایران با آمریکا شد .