خانم مرکل: در مبارزه با یهودستیزی در آلمان، باید همه مراکز یهودی را مورد حفاظت قرار داد و با پلیدی بدخواهان به مبارزه پرداخت

خانم مرکل: در مبارزه با یهودستیزی در آلمان، باید همه مراکز یهودی را مورد حفاظت قرار داد و با پلیدی بدخواهان به مبارزه پرداخت

در پاسخ به بحران یهو ستیزی در آلمان، خانم آنگلا مرکل صدراعظم آن کشور گفت که همه مراکز و نهادهای یهودی در آلمان باید از حمایت و حفاظت قانونی برخوردار گردند و دولت و ملت آلمان موظف هستند پدیده های یهود ستیزانه را ریشه کن سازند.

خانم مرکل این سخنان را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان، و در واکنش به سخنان مسؤول مبارزه با یهود ستیزی در دولت آلمان بیان داشت. فلیکس کلاین، به یهودیان توصیه کرده بود که بکوشند در ملاء عام عرقچین یهودی موسوم به کیپا بر سر نگذارند تا آسیبی به آن ها وارد نیاید. رئیس جمهوری اسرائیل در واکنش، بی آن که به طور مستقیم به رویدادهای دوران آلمان نازی اشاره کند، در پیام اعتراضی خود نوشت که یک بار دیگر آلمان به کشوری مبدل می شود که جایی برای یهودیان در آن وجود ندارد.

اشاره وی به دورانی از سال ۱۹۳۳ به بعد در آلمان بود که با به روی کارآمده حزب نازی و آدولف هیتلر، یهودیان هدف حمله و آسیب قرار گرفتند. در آن دوران، فروشگاه های متعلق به یهودیان غارت شد، کنیسه ها را آتش زدند و هرگونه معاشرت آلمانی ها با یهودیان را ممنوع ساختند و در سال های بعد، یهودیان را به کوره های آدم سوری فرستادند، و در مجموع، شش میلیون نفر یهودی را کشتند.

رئیس جامعه یهودیان آلمان نیز در واکنش به توصیه فلیکس کلاین گفته بود که این فرد مسؤول و دولتی، به جای آن که بکوشد یهودستیزی در آلمان را ریشه کن سازد، به یهودیان توصیه می کند که هویت یهودی خود را پنهان دارند.

خانم آنگلا مرکل در واکنش به این رویدادها، در مصاحبه با سی ان ان گفت که برای رویارویی با عوامل پلید و شیطانی، هنوز باید کارهای زیادی کرد و تلاش گسترده ای انجام داد. او تاکید کرد که دولت آلمان باید حداکثر حمایت و حفاظت را از موسسات و مراکز یهودی به عمل آورد تا آن ها به طور کامل، در آلمان احساس امنیت کنند.

یک دیدگاه

  1. درود بر مردم بلند مرتبه اسرائیل ،که در هر جا که هستند بلند مقام و سربلند هستند و خیلی از کشورها طاقت دیدن آن را نداد
    درود بر شما جناب آقای منشه امیر ، من فکر میکنم که در پارلمان اسرائیل بایستی قطعنامه ای وضع شود که هر کشوری که در آن کشور اگر به منافع اسرائیل و یا به یهودیان ساکن آن کشور تعرضی شود آن کشور موظف به پرداخت حق توحش به کشور اسرائیل میباشد .
    شرم بر دولت آلمان که که در قرن بیست و یکم هنوز انسانیت برایشان غریب و نامفهوم است

Comments are closed.