نتایج نظرسنجی: تنها کمتر از سه درصد از مردم ایران توانسته اند هر روز گوشت قرمز بخورند

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران  اعلام کرد که تنها  ۴۳.۴ درصد از مردم ایران توانسته اند چند روز در ماه گوشت بخورند و این در حالی که حدود پنج درصد از مردم ایران در ظرف سال، اصلا نتوانسته اند حتی یک بار گوش بخورند.

این مرکز، در یک نظر سنجی تلفنی از مردم ساکن شهرها و روستاهای ایران، پرسیده بود:  «در خانواده شما در ظرف یک سال گذشته، تا چه حد گوشت قرمز مصرف شده است؟» در پاسخ به این پرسش، تنها کمتر از سه درصد از مردم ایران گفتند که توانسته اند هر روز گوشت قرمز بخورند.

گرانی در ایران بیداد میکند، قیمت محصولاتی مانند مرغ و گوشت آنقدر گران شده، که اغلب مردم ایران توان خرید این گونه محصولات ضروری زندگی را ندارند و دولت اسلامی ایران که موظف به  تأمین کالاهای اساسی برای مردم کم در آمد است در چند ماه گذشته بر خلاف این سیاست و رویکرد بوده است. مردم  دیگر قادر به خرید گوشت و مرغ و سایر کالاهای ضروری زندگی نیستند .

مجید کیانپور، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران گفت :  مردم برای خرید مواد اولیه زندگی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، به طوری که امروز کالاهای اساسی ضمن کمبود در بازار، با افزایش چشمگیر قیمت روبه رو شده است.

روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران پیشتر گفته بود: به رنج و مشکلات مردم واقفیم؛ با وحدت و استقامت از مشکلات عبور می‌کنیم

بر اساس این نظر سنجی ، ۲.۷ درصد پاسخگویان اعلام کرده اند در یک سال گذشته هر روز گوشت قرمز مصرف کرده اند.

4 دیدگاه‌

  1. «««……مصرف بخش کوچکی از گوشت قرمز نیز می تواند موجب مرگ زودرس در افراد شود.

    افرادی که گوشت قرمز را نخورده و مصرف نکرده بودند کمتر از کسانی که گوشت قرمز مصرف کرده بودند دچار مرگ زودرس شده بودند.

    مصرف کردن گوشت قرمز یک بار یا دو بار در هفته مشکلی را به وجود نداشته است؛ یکی از معروف ترین خطرات مصرف زیاد گوشت قرمز، ابتلا به سرطان روده ی بزرگ است که این مسئله در پژوهش‌های متعدد، به اثبات رسیده است……»»»

    • حذف کامل گوشت قرمز از رژیم غذایی هرگز توصیه نشده (به دلیل وجود عناصر ضروری همچون آهن موجود در هم، ویتامینهای ضروری مانند کوبالامین و سایر پپتیدهای مفید)، در خصوص ارتباط مصرف گوشت قرمز با سرطان روده بزرگ باید گفت این ارتباط به دلیل مصرف گوشت گاو می باشد ( آنهم یک نژاد خاص که تقریبا در همه کشورها پراکنده شده است) بدین معنی که مصرف گوشت قرمز گوسفندی با سرطان روده بزرگ ارتباطی ندارد.

  2. دیدگاهی بسیار غلط و چندش آور است. ایران داری چهار آب و هوای بهترین زمینهایی حاصل خیز و دارای ذخیره ارزی بزرگ و
    پنهان سه درصد مردم گوشت می خورند?. اینها از اصراط فلیم های هالودی .

  3. واقعا مضحکه .. من یک ایرانی کم در آمد هستم
    در ایران در یک شهر کوچک ۴۰ درصد مردم اتومبیلهای بالای ۳۰۰ میلیون تومان سوار می شوند.
    اینجا حتی برای سگهای درون خیابانها سوسیس میخرن بهشون میدن
    واقعا این نظر سنجی رو از کجای خودتون آوردین؟!

Comments are closed.