ایالات متحده : کنفرانس اقتصادی بحرین، علیرغم مخالفت شدید فلسطینی ها، به موقع برگزار خواهد شد

ایالات متحده : کنفرانس اقتصادی بحرین، علیرغم مخالفت شدید فلسطینی ها، به موقع برگزار خواهد شد

در همان حال که اسرائیل دوباره وارد یک کارزار انتخاباتی شده که چند صد میلیون دلار هزینه برگزاری آن خواهد شد، و موجب افزایش جدال بین رقبای سیاسی خواهد کردید، و اسرائیل را وارد طوفان جدیدی کرده که دست کم چهار ماه ادامه خواهد داشت، ایالات متحده اعلام کرد که بی توجه به این بحران، طرح صلح خود را در موقع مناسب رونمایی خواهد کرد. پیشتر اعلام شده بود که این طرح پس از برپایی دولت جدید در اسرائیل و همچنین پایان ماه روزۀ رمضان علنی خواهد گردید.

جارِد کوشنر داماد پرزیدنت ترامپ و مشاور او در امور بین المللی، که مسؤولیت تنظیم طرح صلح را نیز به عهده دارد، روز گذشته (پنجشنبه) در پایان گفتگو با نتانیاهو، در دفتر نخست وزیری در اورشلیم، حاضر نشد درباره رایزنی های به عمل آمده با اسرئیل سخنی بگوید.

با این همه، کوشنر تاکید کرد که علیرغم ابراز مخالفت شدید سران فلسطینی ها نسبت به برگزاری کنفرانس اقتصادی بحرین، این همایش به موقع خود برگزار خواهد شد. خبر رسید که وزیر دارایی اسرائیل نیز یکی از شرکت کنندگان در مباحثات خواهد بود.

این کنفرانس، حدود سه هفته دیگر، در مَنامه پایتخت بحرین، برای ارائه کردن پروژه های بزرگ آبادانی و تولیدی در نواحی فلسطینی نشین مطرح گردیده است تا بتواند زندگی فلسطینیان را دگرگون سازد و آن ها را از فقر و بیکاری رهایی بخشد.

ولی محمود عباس رهبر حکومت خودگردان فلسطینی گفت که حتی اگر کنفرانس بحرین بتواند شکوفایی فلسطینیان و بهبود وضع آنان را به دنبال آورد، وی با برگزاری آن به شدت مخالف است. محمود عباس هفته پیش گفته بود که طرح صلح پیشنهادی آمریکا باید به درک واصل شود و فلسطینیان آن را بررسی نخواهند کرد.

همه سازمان های ترور فلسطینی نیز نه تنها با طرح صلح مخالفت ورزیده اند، بلکه جهاد اسلامی فلسطین از مردم بحرین خواسته است که برای جلوگیری از برگزاری آن، به عملیات تروریستی دست بزنند. رسانه های همگانی حکومت اسلامی، در گزارش های امروز خود اظهارات ده ها تن از مخالفان با طرح صلح آمریکا و برگزاری کنفرانس مَنامه را بازتاب دادند.