چرا رژیم ایران نمایش مسخره “روز جهانی قدس” را هر سال برپا می کند؟ تفسیر سیاسی هفته، نوشته منشه امیر

دانلود فایل صوتی تفسیر

می گویند، هنگامی که پروردگار را بر کسی خشم بگیرد، بخت را از او بر می گرداند و عقل را از او دریغ می کند و وی را از منطق و استدلال و سنجیدگی و عاقبت بینی محروم می سازد.

سران حکومت اسلامی ایران، از دیرباز هرگونه منطق و سنجیدگی را از دست داده اند و همچنان در دام همان شعارهای میان تهی گرفتارند که در روزهای نخستین انقلاب سر می دادند، و بر این تصور باطل بودند که فردا سراسر خاورمیانه را اشغال خواهند کرد و پس فردا همه دنیا را به زیر تسلط خود در خواهند آورد.

از روز اول عربده می کشیدند که اسرائیل باید نابود گردد و ترور اسلامی – فلسطینی باید بر این سرزمین حاکم شود و یهودیان را به دریا بریزد و راه را برای ورود سربازان اسلام، یعنی همان سپاه پاسداران رژیم ایران، هموار سازد.

البته شاید، زیاد هم قصد ندارند یهودیان را به دریا بریزند، زیرا آن سپاهی ماجراجو، به نتانیاهو توصیه کرده بود که برود و شنا یاد بگیرد، زیرا از دیدگاه مالیخولیایی رژیم ایران، تنها گزینه ای که پس از حمله سپاه اسلام در برابر اسرائیلیان باقی می ماند، همانا فرار از راه دریاست.

جهان امروز را با دوران صدر اسلام و حمله اعراب پابرهنه به ایران و دیگر سرزمین ها اشتباه گرفته اند.

ولی آن ها، همیشه در یک هزار و چهارصد سال پیش زیسته و اندیشیده اند و این شیوه تفکر در آنان موجب شگفتی نمی شود.

در همان روزی که آنان یک تئاتر ابسورد با نام “روز جهانی قدس” در خیابان های تهران به راه انداختند، و با بیش از یک هزار اتوبوس، افرادی را از بسیاری روستاها و شهرستان ها به تهران آوردند که به آن راه پیمایی نمایشی بپیوندند، در شهر مذهبی مکه، سران ممالک اسلامی و کشورهای عرب و امیرنشین های منطقه گرد آمده بودند که رژیم ایران و دست اندازی های آن در منطقه را نکوهش کنند و از حکومت به ظاهر اسلامی بخواهند که به فتنه گری های خود پایان دهد.

هیچ چیز بیشتر از این نمی توان نشان تنهایی و بیکسی آن ماجراجویان فریبکار و نابخرد باشد که تظاهرات نمایشی را با آرزوهای خیالی راه اندازی کرده بودند.

آن ها راست می گویند که تنها کسانی هستند که هنوز از آن چه که “ملت مظلوم فلسطین” می خوانند طرفداری می کنند.

ولی از دیدگاه آن ها، فقط سازمان های ترور فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی هستند که “ملت مظلوم فلسطین” را نمایندگی می کنند و نه گروه فتح و محمود عباس.

چه تفاوتی بین این و آن وجود دارد؟

آن یک موجودیت اسرائیل را به رسمیت شناخته و حاضر به همزیستی است، منتها خواسته ها و شرائطی دارد که نمی تواند مورد قبول اسرائیل قرار گیرد.

ولی آن دیگری، تنها یک هدف و آرزو و خواسته عنوان می کند، و آن، نابودی اسرائیل و برپایی حکومت اسلامی است و در راه رسیدن به این هدف، همه پول های اهدایی رژیم ایران را با طیب خاطر می پذیرد، ولی روزی اگر حکومتی برپا کند، پیرو اهل تسنن و اخوان المسلمین خواهد بود که اهل تشیع را دشمن و منحرف از دین می دانند و به رژیم ایران پشت خواهند کرد و شاید هم در برابر آن قرار گیرند و با آن به ستیز بپردازند.

در همان حال که در مکه مکرمه، سران کشورهای عرب و اسلامی از سراسر جهان، گرد می آیند و خواهان صلح بین اسرائیل و فلسطینیان می شوند و حتی زبان نکوهش و انتقاد علیه اسرائیل می گشایند که چرا طرح صلح عربی را نمی پذیرد و امتیارات مورد انتظار را به فلسطینی ها نمی دهد، در تهران فریاد “اسرائیل نابود باید گردد” سر می دهند و پرچم این کشور را به آتش می کشند.

همه کشورهای اسلامی، در واقع علیه حکومت ایران و سیاست های آن سخن می گویند.

ولی کدام کشور از رژیم ایران و سیاست جنگ طلبانه آن جانبداری می کند؟

هیچ و هیچ!

یک طرفدار، حسن نصرالله سرکرده گروه حزب الله لبنان است، که اگر دلارهای ارسالی رژیم ایران نبود، مسلما سازمان او هم نبود.

تنها خدمتی که نصرالله می تواند در ازای دریافت این پول های کلان، به رژیم ایران بکند، همان حمایت لفظی و ابراز نکوهش نسبت به سران کشورهای اسلامی است که رژیم ایران را این چنین منزوی ساخته اند.

هیچ یار و یاوری در دنیا ندارند، جز این سخنان چاپلوسانه حسن نصرالله و آن راه پیمایی نمایشی که در غزه، با تلاش جهاد اسلامی فلسطین و با پول های اهدایی رژیم ایران به راه انداختند.

آیا سران رژیم ایران نمی دانند که در سراسر جهان طرفداری و خریداری ندارند؟

اگر می دانند، چرا از این راه باطل خود منصرف نمی شوند؟

راستی، ملت ایران را با قضیه فلسطینی ها چکار؟

خود مردم ایران هستند که نیاز به پشتیبانی دارند تا بتوانند بر سرکوب و ستم فائق آیند و در راه تامین رفاه مردمان خویش بکوشند.

پاسخ رژیم ایران به این پرسش، به دو بخش تقسیم می شود.

در آغاز کلام می گویند که سازمان تروریستی موسوم به جنبش آزادی بخش فلسطین، به رهبری یاسر عرفات بود که باصطلاح انقلابیون ایرانی را تعلیم داد که بتوانند رژیم پیشین ایران را براندازند و خود قدرت را به دست گیرند.

اگر این کمک یاسر عرفات نبود، شاید آن ها نمی توانستند به هدف خود برای برانداختن رژیم ایران برسند.

بنابراین، به ترور فلسطینی دینی دارند که اکنون باید از طریق کمک های مالی و تسلیحاتی به آن سازمان های ترور فلسطینی، این دین را ادا کنند.

ولی دلیل خیلی بزرگتری برای این سینه چاک کردن های سران حکومت اسلامی ایران برای گروهی که آن را “ملت مظلوم فلسطین” می نامند وجود دارد و آن، آرزوی رویاگونه سران رژیم برای مسلط شدن بر جهان اسلام و مبدل کردن مذهب شیعه به مذهب کل مسلمانان جهان است – آرزویی که اهل تسنن به نظر تحقیر به آن می نگرند، ریرا شیعیان یک اقلیت ده درصدی در جهان اسلام هستند و دنیای اهل تسنن، هرگز در برابر آن ها کوتاه نخواهد آمد.

نگاهی به سه همایش دو روز گذشته در مکه بیاندازید و ببینید که چگونه عربستان سعودی توانست در کوتاه ترین مدت چنین شمار بزرگ نمایندگان ارشد کشورهای اسلامی را برای بحث درباره تجاوزکاری و دست اندازی رژیم ایران در منطقه، گرد هم آورد.

سران این رژیم که دیدند چگونه به آسانی توانستند با کمک چپ گرایان و گروه های نیمه مذهبی – نیمه سوسیالیستی بر ایران مسلط شوند، بر این تصور باطل بودند که به همان آسانی خواهند توانست رژیم های حاکم بر امیرنشین ها و کشورهای عرب را براندازند و خود، فرمانروایی این خطه را به دست گیرند.

چهل سال است که در این زمینه تلاش می کنند و در چهار کشور منطقه میلیاردها دلار پول صرف کرده و می کنند، ولی در این چهل سال، حتی یک کشور عربی یا اسلامی حاضر نشده با آن ها پیمان هم مذهبی و همکاری ببندد.

هیچ کشور منطقه یا جهان در کنار آن ها قرار نگرفته و اگر هم عراق در کنفرانس مکه حاضر نشد به نکوهش رژیم ایران بپیوندد، فقط از روی مصلحت بود و نه به خاطر آن که شیعیان، حکومت را در عراق به دست دارند.

این سینه زدن در راه فلسطینیان، و آن آرزوی خام تسلط بر جهان اسلام، برای ملت مظلوم و محنت کشیده ایران زیان جانی و مالی سنگینی به دنبال داشت.

در جنگ هشت ساله با عراق، که توسط صدام حسین، ولی به دنبال تحریکات مذهبی و سیاسی روح الله خمینی برای شوراندن شیعیان عراق آغاز گردید، نیم میلیون نفر ایرانی کشته شدند، بیش از یک میلیون نفر معلول گردیدند و دو میلیون نفر آواره شدند و خسارات جنگ هنوز به طور کامل جبران نشده است.

در همین چهل سال، بیش از یکصد میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران به صورت پول نقد و یا اسلحه، به سازمان های ترور داده شده است و تنها نتیجه ای که رژیم از این حاتم بخشی گرفته آن است که حسن نصرالله در لانه امن خود در بیروت می نشیند و در حمایت از رژیم ایران داد سخن می دهد و وظیفه ارباب و رعیتی را به عمل می آورد.

حکومت ایران، یعنی همان رژیمی که قصد تسلط بر خاورمیانه و دنیای اسلام را داشت، پس از چهل سال، بسیار تنهاتر و منزوی تر شده است.

ملت های عرب رژیم ایران را دوست ندارند.

کشورهای اروپایی، گرچه خواهان ادامه تجارت با رژیم ایران هستند، ولی همزمان، اقدامات تروریستی و برنامه های موشکی آن حکومت را نکوهش می کنند.

آمریکا در راس کشورهایی است که قصد منزوی کردن رژیم را دارند.

پس، چه می ماند برای این رژیم زیاده خواه و ماجراجو و اهل فتنه و ستیز؟

ادعا می کنند که از حمایت ملت ایران برخوردارند و برگزاری روز جهانی قدس، نشانی از این حمایت است.

خودشان خوب می دانند که چقدر در این ادعا دروغ می پردازند و دچار خواب و خیال شده اند.

شرم کنند، دست بردارند و این همه رجز نخوانی به راه نیاندازند و یاوه نسرایند.

ملت ایران بیدار است، واقعیات را می بیند و حقایق تلخ را لمس می کند.

ملت ایران از آنها نفرت دارد.

ملت ایران می خواهد از شر آنان راحت شود

و بی رونق بودن راهپیمایی نمایشی روز گذشته، آفتابی است که دلیل آفتاب آمده است.

اورشلیم – شنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۸ ، اول ژوئن ۲۰۱۹

4 دیدگاه‌

  1. یکنفرویا یک کشورهم تو دنیا پیدا شه و از حق وحقوقهای ضایع شده مردم ایران و واموال وثروتهای به یغما برده شده وچپاول شده آنها توسط آخوندهای مفت خور دفاع کنه. بابا کمی هم فکر گدا گشنه های داخل کشور باشین. چی کاربه فلسطین واسرائیل دارین؟ فقط برای مردم سرگرمی درست کردن وهمه را سرکارگذاشتند. آخی کی این ملت ایران میتونه روی آسایش وراحتی وزندگی معمولی را ببینه؟

  2. جانا سخن از زبان ما می گویی. چهل سال پیش که کمونیست های طرفدار رژیم شوروی در پایگاه های عرفات ضد بشر آموزش جنایت دیدند و بلشویکها ی اسلامی و طرفداران اخوان المسلمین در قالب فداییان اسلام بزرگترین جنایت را علیه ایران و ایرانی رقم زدند، این نابکاران خیال باطل نابودی اسرائیل و تسلط بر دنیا را در سر پروراندند. خامی و بلاهت بعضی از ایرانیان، و کوتاه آمدن و نجابت پیش از حد رژیم پادشاهی این جانیان را بر این سودای خام استوارتر کرد.
    اما اسراییل مقتدرانه از کیان کشور خود دفاع کرد و پا بر جا ماند و هر زمان که مقتضی بود مشت بر دهان یاوه سرای مرتجعین سرخ و سیاه کوبید.
    اینک که در یک شیب تند تاریخ قرار داریم، امید است که ایرانیان بخود آیند و در راه نجات کشور از مرتجعین گام محکمی بردارند. امید است در آن روز موعود کشور اسرائیل همچنان در کنار ایرانیان باقی بماند و صدای گرم گوینده رادیو اسرائیل خبر نابودی رژیم جبار جنایتکار را اعلام دارد.
    پاینده ایران ، بر افراشته پارچه سه رنگ شیر و خورشید نشان ایران، برقرار باد دوستی ملت ایران و ملت سلحشور اسراییل.

  3. با تشکر از استاد عزیزم جناب آقای منشه امیر
    مفتخرم که از این طریق به ایشان عرض کنم ما با افتخار شما را استاد خود میدانیم و از تمامی تحلیل‌ها و نظرات شما به عنوان رهنمود برای خودمان استفاده میکنیم . با درود بر شما و آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما و با آرزوی روزی که شاهد سخنرانی زیبای شما در تهران باشیم . ??????????
    (نئوهاگانا شاخه ایران )

  4. بخاطر اینه که چهل سال تمام کل ملت ایران را سرکاربگذارند و وقت و پولشان را کلاً به هدربدهند و فکر وذکرروزانه شان را معطوف به نکته ای کنند که درآن اصلاً فایده ای برای کشور ایران ومردم ایران نداشته باشد.

Comments are closed.