ایالات متحده تایید می کند که ناو هواپیمابر لینکلن هنوز دستور نگرفته است وارد آب های خلیج فارس شود؛ رژیم ایران جشن گرفته است

ایالات متحده تایید می کند که ناو هواپیمابر لینکلن هنوز دستور نگرفته است وارد آب های خلیج فارس شود. رژیم ایران جشن گرفته است

مقامات آمریکایی تایید می کنند که در حال حاضر ارتش آن کشور قصد ندارد به ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن که یکی از بزرگترین امکانات جنگی آن کشور است دستور بدهد وارد آب های خلیج فارس شود.

ایالات متحده ماه گذشته به این ناو دستور داده بود که زودتر از موعد رهسپار خاورمیانه شود و با آن که حدود دو هفته ابراهام لینکلن به نزدیکی آب های خلیج فارس رسیده، هنوز دستور عبور از تنگه هرمز و ورود به خلیج فارس صادر نشده است.

برخی محافل خبری، این امر را نشان دیگری از رفتار محتاطانه ایالات متحده در برابر تهدیدهای سپاه پاسداران و یا تلاشی برای کنار آمدن با حکومت اسلامی می دانند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در این هفته گفته است که دولت واشنگتن حاضر است از شروط خود برای آغاز گفتگوها با حکومت ایران صرفنظر کند تا مذاکرات در محیطی آزاد و بدون پیش شرط آغاز گردد.

پرزیدنت ترامپ نیز در هفته های اخیر بارها گفته است در انتظار ابراز آمادگی رژیم برای حضور در دور میز مذاکره است. پیشتر حتی گفته شده بود که دولت واشنگتن از طریق دولت سوئیس شماره تلفن کاخ سفید را برای تماس مستقیم، در اختیار حکومت ایران می گذارد.

واکنش مقامات ایران نسبت به این اقدامات، تا کنون ابراز مخالفت قاطع با مذاکرات بوده و حسن روحانی نیز، با وجود اشتیاقی که برای این کار نشان می دهد پیش شرط هایی قائل شده که مهمترین آن ها بازگشت ایالات متحده به برجام و باطل کردن تحریم های بوده است.

مقامات ارتش آمریکا هنوز درباره علل عدم ورود ناو هواپیمابر لینکلن به خلیج فارس واکنشی نشان نداده اند.

فرماندهان سپاه پاسداران پیشتر ادعا کرده بودند که این رزمناو باید برای عبور از تنگه هرمز، از سپاه اجازه بگیرد و حتی ادعا کرده بودند که ناوها و کشتی ها باید چنین تماسی را به زبان فارسی انجام دهند.

برخی تحلیلگران می گویند که خودداری لینکلن از ورود به خلیج فارس، بخشی از تلاش دولت آمریکا برای آرام ساختن فضا، به امید آن است که رژیم ایران به آغاز گفتگوهای سیاسی تن در دهد. و این در حالی که آشنایان امور ایران می گویند که هر اندازه دولت واشنگتن کوتاه آید و سیاست نرم تری در پیش گیرد، موجب گستاخی بیشتر جناح تندرو در حکومت ایران خواهد شد.

آشنایان امور نظامی می گویند که در حال حاضر، ناو هواپیمابر لینکلن در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از تنگه هرمز لنگر انداخته و در انتظار دریافت دستور از کاخ سفید است.

برخی فرماندهان سپاه پاسداران ادعا کرده بودند که با شلیک دو موشک قادرند این ناو عظیم را که همانند یک پایگاه نظامی قدرتمند و بزرگ است، به قعر آب های خلیج فارس بفرستند.

دریاسالار براون، فرمانده آبراهام لینکلن، در پاسخ به این پرسش که چرا وارد خلیج فارس نمی شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده در حال حاضر مایل نیست موجب شدت گیری بحران و درگیری شود.

دریادار جون واید فرمانده نیروهای تهاجمی این رزمناو به خبرنگاران گفت که نیروهای او، برای انجام هرگونه ماموریتی در زمان مناسب، آمادگی کامل دارند.

رسانه های وابسته به رژیم در ایران، امروز با انتشار این خبر جشن گرفتند و ادعا کردند که این امر نشان میدهد که ایالات متحده در برابر تهدیدهای ایران عقب نشینی کرده است. ولی مقامات رسمی حکومت، تا هنگام تدوین این گزارش واکنش رسمی نشان نداده اند.

3 دیدگاه‌

  1. آیا ایالات متحده آمریکا به واقع برای حفاظت از منافع خود در خاورمیانه در برابر آنچه که خود خطر رژیم اسلامی ایران عنوان میکند ناوگروهی متشکل از ناو هواپیمابر لینکلن و هواپیماهای بمب افکن B52 و F18 هورنت و چندین ناوشکن را به خاورمیانه اعزام کرده است و یا از این کار برداشت دیگری دارد ؟ ؟ ؟
    به راستی که آگاهان به امور نظامی و جنگ به این مسئله واقف هستند که اگر واقعا آمریکا قصد حفاظت و رویارویی نظامی با ایران را داشت قطعا این تجهیزات هوایی را به خاورمیانه نمی‌فرستاد . اسرائیل در هر حمله نظامی به نیروهای مزدور ایرانی در سوریه همیشه از به روزترین تسلیحات خود استفاده میکند و همیشه در این عملیات‌ها موفق بوده است ولی آمریکا از هواپیمای ب۵۲ که ۷۰ سال از عمرش میگذرد برای تبلیغات و ترساندن ایران و به پای میز مذاکره نشاندن مسئولان رژیم ایران استفاده کرده است و جنگنده اف۱۸ هورنت و سوپرهورنت خود که عملأ در مواجهه با تسلیحات پدافند هوایی ایران مانند یک طعمه هستند ( البته به جز سیستم ناوهواپیمابر لینکلن و سیستم موشکی تهاجمی ناو ) به راستی اگر آمریکا قصد مبارزه و درگیری نظامی با ایران را داشت چرا سریعا از سیستم جنگال یا جنگ الکترونیک اسرائیلی که بر روی هواپیماهای اف ۳۵ اسرائیل و اف ۱۵ اسرائیل نسب است کمک نگرفت ( این سیستم بهترین سیستم جنگ الکترونیک نسب شده روی هواپیماست که باعث میشود هواپیما رادارگریز شود و رادارها هواگرد را شناسایی نکنند و تنها اسرائیل این سیستم را به صورت بومی ساخته است ) و یا چرا از بمب افکن های ب۱ لنسر و یا ب۲ به جای ب۵۲ های هفتاد ساله استفاده نکرد ؟ چطور در حمله به عراق از هواپیماهای پیشرفته استفاده کرد ولی برای مقابله با ایران از هواگردهای اینچنین ضعیف میخواهد استفاده کند ؟ تنها جوابی که میتوان داد این است که ترامپ و گروه ترامپ دست به یک بلوف و تبلیغات هراس آور خطرناک زده اند که رژیم ایران را به پای میز مذاکره بیاورد و به هیچ عنوان به این مسئله توجه نکرده است که همین بلوف خطرناک تا چه اندازه میتوانست برای اسرائیل و منافع اسرائیل خطرناک باشد . به عقیده من ترامپ به واسطه آنکه یک دلال است از خطرات یک بلوف سیاسی نظامی هیچ آگاهی ندارد و به خاطر همین بلوف یا بازی باید برکنار شود زیرا اگر هر لحظه رژیم تروریست جمهوری اسلامی ایران احساس خطر میکرد و دست به حمله موشکی به اسرائیل میزد این دلال غیر نظامی هیچ جوابی برای افتضاحی که به بار می‌آمد نداشت . به واقع باید گفت تنها راه برون رفت و یا حداقل بیمه شدن اسرائیل در برابر رفتارهای نسنجیده ترامپ که امکان دارد کشور را ( اسرائیل ) به مخاطره بیندازد روی کار آمدن یک دولت راست گرا در اسرائیل است و یا آنکه پست وزارت دفاع در اسرائیل را آقای لیبرمن داشته باشد زیرا تنها یک راست گرا و یا راست افراطی میتواند تمامی خطرات موجود در مقابل اسرائیل عزیز را آنالیز و تحلیل کند و کشور را برای چنین مواقعی از لحاظ آمادگی نظامی آماده سازد . ( نئوهاگانا شاخه ایران )

  2. آمریکایی ها ترسیدن از آخوندها چون توانایی فرستادن نیروی زمینی برای جنگ زمینی را ندارند. خامنه ای هم از حمله هوایی هیچ ترسی نداره، حتی استقبال هم میکنه چون میدونه حمله هوایی منجر به سرنگونی رژیمش نمیشه. مردم ایران هم نباید بریزند توی خیابون ها و بیخودی کشته شوند چون اینطور که پیداست، آمریکایی ها حاضر به حمایت واقعی از مردم ایران نیستند. حمایت واقعی یعنی فرستادن نیروی زمینی به ایران

Comments are closed.