وزیر خارجه اسرائیل در سخنرانی در سازمان ملل: «کشورهای دنیا باید جلوی رژیم ایران را بگیرند»

وزیر خارجه اسرائیل در سخنرانی در سازمان ملل، به سران رژیم ایران گفت که تلاش های فتنه انگیزانه آنان برای تسلط بر منطقه بی نتیجه خواهد ماند و سرشان به سنگ خواهد خورد. ییسرائل کاتس که این سخنرانی را به جای نتانیاهو نخست وزیر انجام داد، خطاب به حسن روحانی و مقامات رژیم ایران گفت که آنان بالاخره شکست خواهند خورد. او در ادامه سخنانش به زبان فارسی به سران حکومت که مرتبا از پیروزی سخن می گویند، گفت: «جوجه را آخر پائیز می شمارند»

وزیر خارجه از رهبران کشورهای مختلف جهان خواست که رژیم ایران را به طور کامل تحریم کنند.

ییسرائل کاتس در این سخنرانی به کشورهای جهان هشدار داد که اگر امروز جلوی زیاده خواهی های رژیم ایران را نگیرند، فردا ممکن است دیر باشد. او از رهبران دنیا خواستار شد مصالح آینده کشور خود و مردم جهان را قربانی منافع کوتاه مدت نکنند. او گفت که رژیم ایران هر روز بر قدرت خود می افزاید و فردا ممکن است دنیا را به آتش بکشد.

در هفته های اخیر فرماندهان سپاه پاسداران و حتی سیاستمداران غیرنظامی رژیم بارها ادعا کرده اند که اگر جنگی درگیر شود، آن ها می توانند سراسر خاورمیانه را به آتش بکشند. آن ها با این گونه تهدیدها، کوشیده اند ایالات متحده را از قصد حمله باز دارند.

وزیر خارجه اسرائیل، در بخش دیگری از سخنرانی خود کشورهای جهان را فرا خواند که همانند ایالات متحده، اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند و سفارتخانه های خود را به این شهر منتقل کنند. او گفت که اورشلیم بخش جدایی ناپذیری از سرزمین باستانی و کشور مدرن اسرائیل است. اورشلیم از دوران پیشین پایتخت اسرائیل بوده و یهودیان همیشه بسوی قبله گاه خود نماز گذاشته و در نیایش های خود آرزو کرده اند که روزی بتوانند به اورشلیم باز گردند.

ییسرائل کاتس در بخش دیگری از سخنان خود، حکومت خودگردان فلسطینی را متهم ساخت که با رفتارها و تبلیغات خود، تروریسم فلسطینی را تقویت می کند و جوانان فلسطینی را به عملیات جنایتکارانه علیه شهروندان اسرائیلی می کشاند. اشاره وزیر خارجه اسرائیل، از جمله به این واقعیت بود که حکومت خودگردان به تروریست های زندانی و خانواده های تروریست های هلاک شده، حقوق ماهیانه می پردازد.

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی، که او نیز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد، اسرائیل را به شدت مورد حمله قرار داد و رهبران ایران کشور را متهم ساخت که مایل به پیشبرد صلح نیستند. او همچنین تهدید کرد که اگر دولت آینده اسرائیل درصدد برآید نوار مرزی در طول رودخانه اردن و همچنین بخشی از شمال دریای نمک را رسما به خاک اسرائیل ضمیمه سازد، فلسطینیان همه توافق های صلح با اسرائیل و همکاری با این کشور را باطل خواهند کرد.