یک نماینده پیشین مجلس از “اعترافات اجباری” در پرونده قتل‌های زنجیره‌ای پرده برداشت

 

انصاری راد افزود : در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که بازجویان با شکنجه و فشار روانی شدید تلاش کرده بودند که افراد بازداشت‌شده را وادار به اعتراف کنند که با همکاری سی‌آی‌ای و موساد این قتل‌ها را انجام داده‌اند

حسین انصاری‌راد، نماینده پیشین مجلس حکومت اسلامی فاش ساخت که  در جریان رسیدگی به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای که در آن عده ای افراد سرشناس سیاسی  توسط وزارت اطلاعات حکومت ایران به قتل ها رسیدند . چند نفر را “در شمایل قاچاقچیان” در آورده‌ و مجبور به اعتراف کرده بودند.

خبرگزاری ایرنا،  در تایید سخنان حسین انصاری راد در گزارشی در این باره نوشته  است فیلم اعتراف این چند نفر هم موجود است.

پرونده قتل‌های زنجیره‌ای ۲۱ سال پیش  پس از به قتل رسیدن چند چهره منتقد حکومت ایران گشوده شد. محمد مختاری، محمدجعفر پوینده، اعضای کانون نویسندگان ایران، داریوش و پروانه فروهر، رهبران حزب ملت ایران، چهار نفری بودند که در فاصله کوتاهی به قتل رسیدند. وزارت اطلاعات ایران در آن زمان  مسئولیت این قتل‌ها را بر عهده گرفت و چند نفر از کارمندان این وزارتخانه به اتهام “عملیات خودسرانه” بازداشت شدند.

از اعترا‌ف‌های اجباری درباره پرونده قتل‌های زنجیره‌ای تا کنون چند فیلم منتشر شده که مربوط به کارمندان وزارت اطلاعات و فهیمه دری نوگورانی، همسر سعید امامی، متهم ردیف اول این پرونده بوده است.

انصاری‌راد نگفته است که سرنوشت افرادی که اعتراف اجباری کرده بودند، چه شده است.

انصاری راد افزود : در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد که بازجویان با شکنجه و فشار روانی شدید تلاش کرده بودند که افراد بازداشت‌شده را وادار به اعتراف کنند که با همکاری سی‌آی‌ای و موساد این قتل‌ها را انجام داده‌اند.