عادل الجبیر سخنان مقامات سیاسی رژیم درباره علاقمندی به مذاکرات را رد کرد و گفت “آنها اختیاراتی ندارند”!

عادل الجبیر در ادامه سخنانش در روزنامه فرانسوی لیبراسیون افزود: متحدان اروپایی ما به خوبی می‌دانند که مهم‌ترین موضوع جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و توقف توسعه موشک‌های بالستیک است. موضوع بحث ما با اروپا همین است

عادل الجبیر وزیر مشاور امور خارجی در عربستان، که یکی از مخالفان سرسخت رژیم ایران محسوب می شود، در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لیبراسیون از جمله گفت: «دولتیان  حکومت ایران که حرف از مذاکره بین ایران و عربستان می‌زنند، قدرتی ندارند زیرا قدرت واقعی در ایران در دست سپاه پاسداران است که آنها هم خواهان مذاکره نیستند». این سخنان در واکنش به اظهارات اخیر محمد جواد ظریف و دستیاران دیگر حسن روحانی است که مرتبا ادعا می کنند که رژیم ایران برای گفتگو با عربستان و حل اختلافات بین دو کشور، کاملا آمادگی دارد.

این ابراز آمادگی ظریف برای گفتگو با عربستان، پس از آن اعلام شد که تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان مورد حملات موشکی قرار گرفت و به شدت آسیب دید، و دولت های واشنگتن و ریاض،

با ارائه مدارک و مستنداتی رژیم ایران را مسؤول این حملات دانستند. رژیم ایران همچنان نقش خود در این حملات را انکار می کند و آن را به حوثی های یمن نسبت می دهد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در ارتباط با  تمایل ریاض به مذاکره گفته بود : در شرایط و وضعیتی که سعودی‌ها علاقه‌مند به مذاکره با ایران شدند اگر مسائل منطقه را پای میز مذاکره و نه با کُشتن مردم دنبال کنند، جمهوری اسلامی را هم قطعا همراه با خود خواهند داشت.

نخست وزیر پاکستان در هفته گذشته سفرهایی به تهران و ریاض داشت تا شاید بتواند دو کشور را به هم نزدیک کند. او در گفتگویی که متن آن در رسانه های خبری رژیم ایران انتشار یافت، ادعا کرد که اسرائیل پشت سر عربستان ایستاده و نمی گذارد به حکومت ایران نزدیک شود. این ادعا در حالی مطرح می شود که سپاه پاسداران و گروه های افراطی دینی در ایران، وهابی های عربستان را کافر می خوانند و خواهان برافتادن آن رژیم هستند. آن ها چند ماه پیش، سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد را به آتش کشیدند.

عادل الجبیر در ادامه سخنانش در روزنامه فرانسوی لیبراسیون افزود: متحدان اروپایی ما به خوبی می‌دانند که مهم‌ترین موضوع جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و توقف توسعه موشک‌های بالستیک است. موضوع بحث ما با اروپا همین است. به باور ما، تنها راه کشاندن قدرت اصلی ایران  به میز مذاکره اِعمال فشار حداکثری است.

الجبیر گفت :  حکومت ایران با حمایت مالی و تسلیحاتی به  حوثی ها در یمن در امور داخلی این کشور دخالت می کند .اما کشورش در تلاش است تا اختلافات پیش‌آمده در جبهه‌ای که با حوثی‌های مورد حمایت ایران مبارزه می‌کنند برطرف شود.

وی افزود :  دولت یمن و جدایی‌طلبان جنوب آن کشور برای پایان دادن به کشمکش‌ها بر سر بندر عدن به توافق نزدیک شده‌اند.و

عربستان گفت‌وگوهای غیرمستقیمی را بین دولت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور قانونی یمن، و جدایی‌طلبان جنوب میزبانی کرده است.

2 دیدگاه‌

  1. الجبیر، ما این حرفهاتون یادمون نمیره ها!! پس دو تا جزیره ایران را که میخواهید با کمک اخوندهای خونخوار از دست ایرانی ها در بیارید چی؟

  2. آقای عادل الجبیر- حکومت دروغگو جمهوری اسلامی ایران از اینگونه کلمات مثلا (مذاکره – گفتگو- جلسه هم اندیشی- صبحانه کاری و غیره) برای فریب افکار عمومی داخلی و خارجی استفاده کرده و میکند. اگر طالب مذاکره و حامی آنست چرا با مال باختگان ثامن الحجج- پدیده شاندیز- کاسپین- فرشتگان- سکه ثامن و…مذاکره ای صورت نمیدهد و حق و حقوق پایمال شده و پولهای دزدی شده آنها را عودت نمیدهد ؟؟ بدانید که البته میدانید که آخوندها بلد هستند مردم ایران را همچنان فریب ظالمانه دهند و به بازی و چپاول چهل ساله شان ادامه داده و سر مردم ایران را همچنان شیره بمالند چه رسد به شما خارجیها و سران کشورهای ممالک دیگر.

Comments are closed.