رئیس پیشین رکن اطلاعات ارتش اسرائیل: رژیم ایران ممکن است از سه سو به حمله موشکی دست بزند

اهرون زئبی فرکش که یکی از برجسته ترین روسای رکن اطلاعات ارتش اسرائیل بود

در همان حال که توجه جهانی در مورد رویدادهای خاورمیانه، همچنان به سوی ماجرای هلاکت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و همچنین ادامه تظاهرات در عراق و لبنان دوخته شده، بلندپایگان اسرائیلی همچنان خطرات امنیتی ناشی از فعالیت های مخرب رژیم اسلامی ایران در منطقه را دنبال می کنند و نسبت به پیامدهای احتمالی آن در مورد امنیت اسرائیل، هشدار می دهند.

رئیس پیشین رکن اطلاعات در ارتش اسرائیل، ژنرال نیروهای ذخیره اهرون زئبی فَرکَش احتمال داد که رژیم ایران ممکن است از طریق خاک عراق، خاک اسرائیل را هدف حملات موشکی قرار دهد.

در دو سال اخیر که نفوذ رژیم ایران در عراق بسیار گسترده بود، اسرائیل اطلاع یافت که حکومت ایران قصد برپایی پایگاهی را در استان الانبار عراق دارد که از آن جا بتواند به سوی اسرائیل موشک شلیک کند. ولی افشای این برنامه موجب اقداماتی از جانب دولت مرکزی عراق گردید که جلوی اجرای آن را گرفت.

در هفته های اخیر نیز که تظاهرات مردمی در عراق بالا گرفته و بسیاری از مردم علیه رژیم ایران شعار می دهند، احتمال این که نفوذ نظامی رژیم ایران در عراق پایدار بماند، تضعیف شده است.

با این همه، ژنرال زئبی فرکش که در دوران خدمت، اوضاع ایران و تحرکات نظامی رژیم را به دقت زیر نظر داشت، اکنون می گوید که از این احتمال نباید غافل شد. از دیدگاه او، نفوذ رژیم ایران در عراق را نمی توان به طور کامل ریشه کن ساخت.

در عین حال، این امیر نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل تاکید کرد که اگر یک درگیری نظامی رخ دهد، حکومت ایران نه تنها از طریق عراق، بلکه از چند جهت دیگر نیز ممکن است اسرائیل را موشک باران کند. وی گفت که این حملات موشکی، بیش از همه ممکن است از خاک لبنان صورت گیرد که در آن جا حزب الله حدود یکصد هزار موشک و راکت و خمپاره ذخیره کرده است که برخی از آنها موشک های نقطه زن می باشند.

ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نیز هفته پیش هشدار داد که توان نظامی حکومت ایران، بزرگترین دلمشغولی امنیتی اسرائیل است.

ژنرال فرکش ارزیابی کرد که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، موجب گستاخی حکومت ایران و سپاه پاسداران می شود.

با این همه، رویدادهای روزهای اخیر این گمان را تقویت می بخشد که پرزیدنت ترامپ قصد ندارد همه نیروهای آمریکایی را از منطقه بیرون برد و به حکومت ایران اجازه نخواهد داد همچنان یگانه قدرت نظامی در منطقه بوده و به قلدری ادامه دهد.

4 دیدگاه‌

  1. نیروهای اطلاعاتی – عملیاتی ونظامی مخصوص ایالات متحده آمریکا باید برای حفظ صلح و جلوگیری از درگیریهای احتمالی وبلند پروازیهای نظام سلطه گر وتجاوزکاروپلید جمهوری اسلامی ایران باید درمنطقه حضور داشته باشند و حامی نیروهای اسراییل باشند. البته اگر حکومت ایران بخواهد چنین غلطی را بکند سایر کشورها حامی شماهستند و حتما درکنار شما با نیروهای نظامی ایرانی خواهند جنگید ودیگر اینکه مردم ایران کاملا آگاه و روشن شده اندو مردم چهل سال گذشته نیستند که از روی ندانم کاری و یا اشتباه ویا چشم و هم چشمی به واسطه شغل ویا موقعیت اداری ازحکومت پوشالی دروغین به اصطلاح اسلامی دفاع بکنند بلکه بیشتر طالب آزادی و سرنوشت جدیدی میباشند تا رواج جنگ و فتنه گری که کار سران سپاه می باشد و نه قاطبه مردم.

  2. مردم ایران پیوند تاریخی با قوم متمدن یهود داشته و زین پس هم خواهد داشت این حکومت پلید نماینده مردم ایران نیست بامید نابودی حکومت فاسد و منحط آخوندی و بازسازی ایران عزیز با همکاری هموطنان تبعیدی در اسرائیل و شرکتهای اسرائیلی.

  3. اسرائیل اگر دست به حمله نزند احتمالا زیاد شکست سختی خواهد خورد رژیم ملاها آرزوی نابودی اسرائیل را دارد این دیگه فکر کردن ندارد باید زودتر اسرائیل اقدامات لازم را در برابر ملاها انجام بده به امید نابودی دشمن اسرائیل و آرزوی صلح جهانی دنیای بدون جنگ

Comments are closed.