پناهنده شدن ورزشکاران ایرانی به کشورهای خارج، در واکنش به محدودیت های داخلی، همچنان ادامه دارد

فرزانه فصیحی، لژیونر ایرانی  با انتشار عکسی در اینستاگرام، اعلام کرد که برای پیوستن به باشگاه پارتیزان بلگراد از ایران خارج شده است

در ادامه روند افزایش مهاجرت و پناهجویی ورزشکاران ایرانی، فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران، معروف به “دختر باد”، برای پیوستن به یک باشگاه صربستانی کشوررا ترک کرد . این دومین ورزشکار ایرانی است که پناهده صربستان شده است .

فرزانه فصیحی، لژیونر ایرانی  با انتشار عکسی در اینستاگرام، اعلام کرد که برای پیوستن به باشگاه پارتیزان بلگراد از ایران خارج شده است .

خبرگزاری ایسنا نوشت:  خانم فصیحی که به تازگی عنوان برترین ورزشکار لیگ برتر دو و میدانی زنان را از آن خود کرده، لژیونر شد و قرار است از این پس برای تیم “پارتیزان بلگراد” بدود.

لژیونر کلمه‌ای فرانسوی است و به ورزشکارانی اطلاق می‌شود که در باشگاهی غیر از باشگاه‌های کشور خود بازی کنند.

خانم فصیحی که در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های ایران در تیم “سپاهان” حضور داشت . به عنوان یکی از پرامتیازترین ورزشکاران مسابقات داخلی انتخاب شد.

به دلیل اختلافات و مشکلات مدیریتی در ورزش ایران روز به روز به آمار  پناهندگی و مهاجرت ورزشکاران ایرانی افزوده شده است .گلنوش خسروی، عضو تیم فوتبال زیر ۱۹ سال ایران به لیگ برتر ترکیه و تیم کوناک اسپور پیوست.وشماری از بازیکنان زن ایرانی در حال حاضر در رشته‌های والیبال، فوتسال، فوتبال، شنا، قایقرانی، تنیس و بسکتبال در باشگاه‌های خارجی بازی می‌کنند.

2 دیدگاه‌

  1. آقا یا خانم ایرانی مبارز فقط اینو داشته باش که تمامی ایرانیان کشور خودشان را خیلی دوست داشته و حتی عاشق آن هستند ولیکن اگرمحیطی برای پیشرفت و یا غذایی مناسب برای خوردن و یا مسکنی برای سکنا گزیدن و یا بهتر بگویم اتمسفر ویا جوی ویا هوایی پاک برای نفس کشیدن در این جغرافیای لعنت شده پیدا نشود تکلیف کار چه خواهد بود؟؟ دیگران راهم با این حقه که بمانید واین کشور مال شماست پیرشان کردند و اینکشور مال آنهایی که زحمت کشیدند نشد و نخواهد شد. کشور مال آخوندزاده هایی بوده و هست که فرزندانشان را در بهترین جاهای اروپا و آمریکا و کانادا مشغول تحصیلات عالیه با پول و ثروت ملی ویا از اموال به جیب زده شده این مردم تامین کرده و اعزام نمو ده اند. خیلی سطحی نگر نباشید آاقا یا خانم ایرانی مبارز! یا بعنوان مثال واقعی دیگر که حقوق یک کارمند بازنشته با ۳۰ سال کار مداوم و اضافه کاریهایش الان شده فقط ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار ناب آمریکا که فقط لقمه ای باشد تا نمیرد. کمی به دورو برت نگاه واقع بینانه تری بینداز. ما و شما را مشغول شعار دادن همیشگی و روزانه مرگ بر… و مرگ بر… کرده اند و خودشان سر از آمریکا با اقامت دائم درآورده اند. سلطان شکر کیست؟ اگر این ورزشکاران تصمیم بر اقامت درجای دیگر گرفته اند آنها را خیانت کار و وطن فروش خطاب نکنید که قضاوت صحیحی نمیباشد.

Comments are closed.