کاربران شبکه های اجتماعی، رژیم را به ادامه جنایت متهم ساخته، خواهان برکناری خامنه ای هستند


همزمان با اعتراض های خیابانی، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نیز حملات گزنده خود علیه حکومت و شخصی علی خامنه ای را در پیام های کوتاه خود که مرتبا انتشار می یابد بازتاب می دهند.

یکی از کاربران از جمله نوشت:  این الگوی تکراری در ظاهر نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و پی‌گیری است، ولی در واقع تلاشی دیگر برای کسب اعتبار برای رهبر جمهوری اسلامی در خلال فاجعه است.

کانال خبری انقلاب روژآوا نیز در توییتر خود نوشت:  علی خامنه‌ای معمولاً در این قبیل قضایا استاد فرار رو به جلوست. این فرار و طلبکاری در پیام خامنه‌ای درباره سقوط هواپیما هم هویداست؛ او از مسئولان مراقبت برای تکرار نشدن چنین حوادثی را مطالبه کرده و سفارش کرده که کوتاهی یا تقصیر احتمالی را پی‌گیری کنند.

رهبر جمهوری اسلامی، طبق قانون، مهم‌ترین مسئول نیروهای نظامی ایران است و به‌صراحت تأکید کرده که مسئولیت و مدیریت نیروهای مسلح با خودش است، ولی از به کار بردن واژه عذرخواهی و پذیرش مسئولیت پرهیز دارد. این یک اتفاق نیست، یک روحیه است.

در ادامه این گزارش امده است : اظهارات  پاسدار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نشان می‌دهد که او چند دقیقه پس از شلیک به هواپیما در جریان قرار گرفته است. در واقع، همه مقام‌های ارشد نظام در جریان قرار گرفته بودند.

روژآوا نوشته است برای نخستین بار نیست که حکومت به مردم دروغ می گوید ، مقام‌های ارشد سپاه و جمهوری اسلامی با گذشت  سه روز از این واقعه ی نه تنها سکوت که کل ماجرا را تکذیب می‌کردند و می‌گفتند عملیات روانی آمریکاست و رسانه‌های نقطه‌زن دشمن آمده‌اند تا شیرینی موشک‌های نقطه‌زن ما را تلخ کنند، فکر تحقیق و مسئولیت‌پذیری و گزارش به ملت نبودند.

در ادامه گزارش نوشته شده که صحنه روشن بوده است؛ آن‌ها به فکر این بودند که جشنی که برای شلیک موشک به پایگاه‌های آمریکایی در عراق گرفته بودند، خراب نشود. این یک رویکرد است: مردم تا حد ممکن فدای نظام شوند، مثل ۶۰ کشته تشییع جنازه قاسم سلیمانی که فردا تیتر روزنامه‌‌ای شدند در ستایش سردار: «کرمان به قربانت».

در طول ۴۰ سال زمامداری اجباری حکومت ایران تن دادن رژیم  به چنین اعترافی بی‌سابقه نیست. قتل‌های زنجیره‌ای سال ۷۷ که هنوز مشخص نیست دقیقاً چه کسی مسئولش بود، نمونه مهم دیگری از این اعترافات است. ولی این اعترافات بی‌فایده است. حتی اگر فرماندهان ارشد نظامی هم استعفا دهند یا محاکمه شوند، آن‌چه مهم است رویکرد جمهوری اسلامی است.

شماری از کاربران نوشته اند اگر تمامی مسافران ایرانی بودند و همگی کشته می شدند حکومت ایران اجازه بر ملا شدن واقعیت را نمی داد .ولی وقتی نهادهای اطلاعاتی غرب، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و دولت‌های اوکراین و کانادا کنار هم قرار گرفتند و «فشار حداکثری» وارد شد، مقام‌های جمهوری اسلامی «تسلیت‌گویان» و «ای کاش مرده بودم، آن لحظه را ندیده بودم»گویان وارد رسانه‌ها شدند و گفتند «گردن ما از مو باریک‌تر است».

کاربری نوشته یادتان هست در ماجرای کهریزک اگر فرزند یکی از وابستگان نظام در میان بازداشتی ها نبود  و او و رسانه‌های حامی‌اش پی‌گیر ماجرا نمی‌شدند، هرگز چیزی از کهریزک بازگو نمی‌شد.

شماری از رسانه های خارجی  نیز نوشته اند که اگر هواپیما بوئینگ نبود و همچنین مسافران اتباع خارجی نبودند و  زور اطلاعات آمریکا و تأیید اوکراین و کانادا نبود، حالا حالاها حکومت نم پس نمی داد . در نهایت اگر وضع خراب می‌شد، شماری را بازداشت و چند روزی اینترنت را قطع می‌کردند و نهایت ننگ اتهام بر پیشانی نظام می‌ماند، ولی اقرار به این فاجعه نمی کردند . جمهوری اسلامی به سنبه پر زور عادت کرده است..

5 دیدگاه‌

  1. این مسأله صددرصد داخلی و همه جای دنیا اتفاق افتاده تو عملیات نرماندی فرانسه آمریکایی ها چند هزار نفر نیروی خودی رو کشتن شما به فکر مشکلات خودتون باشید در ضمن این خطا هم باز صددرصد تقصیر جناح و جبهه متحد شماست

  2. مردم تکلیف حاکمیت را در روزهای ۱۶ و۱۷ دی در تشیع سردار رشید ایران اعلام کردن لذا خارجی های فضول دست بکشند از این مردم ومملکت.

Comments are closed.