یک بانوی استرالیایی را در ایران زندانی کرده اند و حتی مذاکره وزیر خارجه استرالیا با ظریف را انکار می کنند

“کایلی مور گیلبرت” زندانی استرالیایی-بریتانیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این گزارش که وزیر خارجه استرالیا با  محمد جواد ظریف در مورد شرایط سخت بانو “کایلی مور گیلبرت” زندانی استرالیایی-بریتانیایی در ایران گفت : هرگونه ادعا یی در این زمینه را قویا تکذیب می کند و در دیدار بین وزیران خارجه دو کشور، چنین موضوعی مطرح نشده است.

عباس موسوی در توئیتری نوشت : در مورد گفت وگوی وزیر خارجه ایران با  همتای استرالیایی اش در مورد وضعیت درمانی خانم “گیلبرت” زندانی استرالیایی در ایران بی‌اساس و شایعه است.

موسوی  پیش از این نیز اعلام کرده بود، “کایلی مور گیلبرت” زندانی استرالیایی-بریتانیایی به اتهام نقض امنیت ملی ایران دستگیر شده است.

“موسوی” گفت:  این شهروند استرالیایی مانند هر محکوم دیگری که حکم قضایی دارد، دوره محکومیت خود را با برخورداری از همه حقوق قانونی طی خواهد کرد.

خانم “کایلی مور گیلبرت” شهروند استرالیایی-بریتانیایی به همراه۲ تبعه دیگر استرالیا به نام های “جولی کینگ” و “مارک فرکین” اوایل سال گذشته به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شدند. ولی آشنایان امور بر این باورند که رژیم ایران عملا به آدم ربایی دست زده و قصد گرفتن امتیازاتی را از استرالیان دارد

“جولی کینگ” و “مارک فرکین” اوایل اکتبر سال میلادی گذشته آزاد شدند و به کشورشان بازگشتند. رژیم ایران ادعا کرد که با توجه به رافت اسلامی آن ها را رها ساخته است. ولی نگفت که چرا این رافت شامل حال متهم سوم نشده است.

حکومت ایران ادعا می کند که این دو شهروند استرالیایی به عکسبرداری از مناطق نظامی و ممنوعه در ایران پرداخته بودند.

خانم “کایلی مور گیلبرت” به اتهام جاسوسی در دادگاه به۱۰ سال حبس محکوم شد، ولی آگاهان ارزیابی می کنند که حکومت با این اقدام می خواهد ماموران خود را که در استرالیا محاکمه و محکوم کند، پس بگیرد.

در چنین شرایطی، سخنگوی وزارت خارجه ایران حتی تکذیب می کند که وزیر خارجه استرالیا، در دفاع از شهروندان کشورش، با ظریف درباره این بانوی استرالیائی – بریتانیایی گفتگو کرده است.