ابراهیم رئیسی، سرپرست قوه قضائیه: «مذاکره با آمریکا؟ تنها به هدف محاکمه قاتلان قاسم سلیمانی مجاز است»

رئیس قوه قضائیه نیر نسبت به سخنان ظریف در مورد امکان مذاکرات مشروط با آمریکائیان وجود دارد، گفت که در آینده، مذاکره با آمریکا، تنها باید به هدف محاکمۀ آنان را انجام گیرد و نه گفت و شنود به هدف رفغ نزاع بین دو کشور.

برخی تندروهای رژیم نیز پیشتر گفته بودند که باید شهروندان آمریکایی و همچنین سربازان آن کشور را به اسارت گرفت و موجب سرافکندگی آنان شد.

آخوند ابراهیم  رئیسی با تهدید امریکایی توسط نیروهای سپاه پاسداران در گرفتن انتقام سلیمانی از انان افزود:  «دیر یا زود با قاتلان سلیمانی ملاقات انجام می‌شود، اما یادآور شد که این ملاقات نه برای مذاکره بلکه برای محاکمه و مجازات خواهد بود».

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز پیشتر گفته بود: جمهوری اسلامی در تلاش است که ترامپ را بعد از دوران ریاست جمهوری‌اش به ایران بیاورد و در ایران او را دادگاهی کند به جرم قتل قاسم سلیمانی محاکمه و اعدام کند .

آخوند رییسی که به قاضی مرگ در کشتار زندانیان سیاسی سال ۶۷ مشهور است تاکید کرد :به دستور رهبری  ابعاد «حقوقی و قضائی» کشته شدن سلیمانی را دنبال می‌کنیم و بزودی ترامپ را محاکمه و به سزای اعمالش می رسانیم .

آخوند رئیسی گفت: «صحبتی با رئیس دادگاه عالی قضایی عراق داشته‌ام، دیدم که انگیزه عالی برای بازداشت عاملین کشته شدن سلیمانی وجود دارد و برای پیگیری ماجرا برنامه‌ریزی کرده‌اند».

سلیمانی در حالی این سخنان را مطرح می کند که ظریف پیشتر اعلام کرد که مذاکره ایران با آمریکا حتی پس از ترور سلیمانی که توسط آمریکا انجام شده بود، دور از انتظار نیست.

اظهارنظر ظریف و پاسخی منفی که پرزیدنت ترامپ در رد تقاضای او داده بود ، با واکنش تندروها در ایران مواجه شد.

علیرضا سلیمی نماینده اصولگرای مجلس در این باره با انتقاد تند از  ظریف گفت: «چطور می‌توان با این تروریست مذاکره کرد، کسی که صحبت از مذاکره با آمریکا می‌کند خائن بوده یا حماقت دارد».