دونالد ترامپ: شهروندان ایرانی از فساد رژیم ایران و اتلاف ثروتشان برای تروریسم خسته شده‌اند

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده شامگاه جمعه هشتم دی‌ماه، نسبت به اعتراضات مردمی در ایران واکنش نشان داد. پرزیدنت ترامپ در حساب کاربری توئیترش نوشت:
«گزارش‌های بسیاری از اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان ایرانی [نشان می‌دهد] مردم ایران از فساد رژیم و تلف کردن ثروت ملی کشور برای تامین تروریسم در خارج [از مرزها] خسته شده اند.»

ترامپ در ادامه توئیت خود تلویحا به حکومت ایران هشدار داد و نوشت: «حکومت ایران باید حقوق مردمش از جمله حق آزادی بیان را به رسمیت بشناسد. دنیا دارد تماشا می‌کند.»

 «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید نیز، متن  توئیتر پرزیدنت ترامپ را، در حساب کاربری توئیترش بازنشر کرد.

در گزارشهای پیشین اشاره شد که خانم «هدر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سناتور تام کاتن، سناتور پر نفوذ جمهوریخواه از ایالت کانزاس نیز خواستار حمایت جهانی از اعتراضات مردم ایران و آزادی بازداشت شدگان شدند.

بیشتر بخوانید: آمریکا رسما خواستار حمایت جهانی از اعتراضات و خواسته‎‌های مردم ایران شد

به دنبال حمایت های پی در پی مقامات آمریکایی از قیام های مردمی در ایران،  آقای اورین هتچ، سناتور جمهوریخواه از ایالت یوتا نیز واکنش نشان داد. وی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «تظاهرات در سراسر ایران منعکس کننده بی توجهی آیت الله‌ها به نیازهای اساسی مردم ایران است. آنها تصمیم گرفته‌اند آنچه را که از مزایای اقتصادی از طریق توافق هسته ای (برجام) به دست آورده‌اند، برای تامین مالی تروریسم و خشونت های فرقه‌ای در سوریه، یمن، لبنان و دیگر نقاط استفاده کنند». وی در ادامه توئیت خود نوشت: “من در کنار مردم ایران وخواسته هایشان برای رفاه و آزادی ایستاده ام و از همکارانم در کنگره آمریکا دعوت میکنم با من همراه شوند.”